1 000 nya medlemmar i SkiStars kundklubb varje dag

Nyhet   •   Feb 03, 2017 10:30 CET

Reseföretaget SkiStars kundklubb MySkiStar överstiger snart 600 000 registrerade medlemmar och antalet växer med över 1 000 nya medlemmar i snitt per dag.

2011 lanserades MySkiStar på SkiStars skidorter. Tjänsten gör det bland annat möjligt för skidåkaren att följa sin åkstatistik i skidbacken i form av antal åk och fallhöjdsmeter per dag. Genom åren har flertalet användarfunktioner kommit till och utvecklats i MySkiStar och intresset bland fjällens besökare idag är större än någonsin.

- Vi har kontinuerligt utvecklat och förbättrat MySkiStar och idag ger tjänsten både nytta och nöje i skidbacken. Nya funktioner och förmåner samt nya sätt att använda MySkiStar har tillkommit och införandet av bonus på alla onlineköp är enormt uppskattat av våra gäster, berättar Linda Morell pr-chef på SkiStar.

En typisk skiddag registreras mellan 800 och 1300 nya medlemmar i MySkiStar. Inför denna vinter lanserades också tjänsten på SkiStars nya skidort, St. Johann i Österrike och kan därmed nyttjas på samtliga SkiStars skidorter.

- MySkiStar är både en kundklubb och en användarvänlig tjänst som berikar skiddagen och målet är att alla våra skidgäster använder MySkiStar både före, under och efter besöket i skidbacken, avslutar Linda.

Årets nyhet är MySkiStar video feature. Funktionen ger åkaren möjlighet att med hjälp av sitt SkiPass och medlemskap i MySkiStar, filma sina hopp och tricks i SkiStar Snow Parks. Filmklippen kan sedan delas i sociala medier eller sparas som minne från skidsemestern.

Förmåner och funktioner med MySkiStar:

• Se var i backen dina vänner befinner sig.
  • Få poäng på allt du handlar online på skistar.com och skistarshop.com.
  • Få unika erbjudanden utifrån dina skidåk
  • Samla pins.
  • Starta och delta i utmaningar under din skidsemester.
  • Följa din åkstatistik.
  • Surfa gratis i MySkiStar Wifi by Telenor på utvalda platser i skidormådena
  • Ta del av träningstips.
  • Dela med dig av din skiddag på Facebook.
  • Se hur många kalorier du förbränner.
  • Följ topplistor och tävlingar.

MySkiStar kan nyttjas på alla SkiStars skidorter: Hemsedal och Trysil i Norge. Åre, Sälen, Vemdalen samt Hammarbybacken i Sverige samt på nya skidorten St. Johann i Österrike. Läs om MySkiStar här

För mer information, kontakta gärna:

Linda Morell, pr-chef SkiStar, 076-118 60 02, linda.morell@skistar.com