Lindvallen säsongsöppnar för skidåkning till helgen

- Tandådalen var först i Sverige och nu blir det ännu mer skidåkning i Sälen

Nu på fredag öppnar liftarna i Lindvallen för säsongen. Totalt öppnar 5 liftar och 4 nedfarter. Samtidigt rustar Tandådalen för en rekordbra skidtestarhelg kommande helg och öppnar ännu mer liftar och nedfarter.

– Vi har haft bra väderförhållanden för snötillverkning med kallgrader den senaste perioden. Snökanonerna har jobbat på och det är gott om snö i backarna och i terrängen till öppningen. Det känns jättekul att vi snart är igång och vi ser fram emot en säsong fylld av fin skidåkning, Jonas Mareniusson Destinationschef Lindvallen/Högfjället SkiStar Sälen.

Liftarna öppnar kl. 09:00 och stänger 19:00 under fredag och lördag i både Lindvallen och Tandådalen. De nedfarter som är öppna i Lindvallen till helgen är Gustav, Lisa, Nisse samt nedre delen av Olle. I Tandådalen öppnas mer och till helgen räknar man med att förutom tidigare öppnade Stora backen, Barn och teknik backen så öppnar även Specialen och Blixten. Om allt går väl så kommer på lördag I-park och Familjebacken att öppna.

Högfjällets liftar beräknas öppna nästa helg. Högfjället kommer dock inte att ha öppet under kommande veckodagar de närmaste veckorna.

Stort intresse för skidtestarhelg i Tandådalen – 25-28 november
- När vi tittar i våra bokningssystem i kombination med den goda snötillgången ser det ut att kunna bli den bästa och mest välbesökta skidtestarhelgen någonsin. Vi räknar med att inför skidtestarhelgen öppna både barnens fjäll och norra skidområdet som även innefattar vår junior park, säger Linda Morell, destinationschef, Tandådalen Hundfjället SkiStar Sälen.

Under skidtestarhelgen kan besökare prova på spännande nyheter från de ledande leverantörerna. Det bjuds även på premiär av de senaste skid- och snowboardfilmerna och Tandådalens iPark kommer att ha öppet.

För ytterligare information kontakta:
Jonas Mareniusson, destinationschef Lindvallen/Högfjället, SkiStar Sälen
Mobil: 070- 658 60 40
E-post: jonas.mareniusson@skistar.com

Linda Morell, destinationschef Tandådalen/Hundfjället, SkiStar Sälen
Mobil: 076 – 118 60 02
E-post: linda.morell@skistar.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 48%, i Norge 30% och totalt i Skandinavien 39%. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.