Premiär för ”Smaka på Vemdalen” – årets stora matnyhet i fjällen

Evenemanget ”Smaka på Vemdalen” är en hyllning till Vemdalens matkultur. Tio dagar fulla av spännande smaker och kulinariska upplevelser 11-20 mars för alla skidåkande foodies i Vemdalen som får möjlighet att prova mat från ett flertal mathantverkare och kockar under sin skidresa. Det senast dygnet har det kommit 15 cm snö i Vemdalen och prognosen ser ut att bjuda på mer, tillsammans med sol, vilket ger fina förutsättningar för premiären måndag den 11 mars.

- Skidåkning och god mat går hand i hand och är ett bra recept på en lyckad semester. Med satsningen på Smaka på Vemdalen vill vi stärka Vemdalens position som matresmål med skidåkningen som given huvudaktivitet, säger Anders Lundqvist, destinationschef för SkiStar i Vemdalen.

I Vemdalen finns över 30 matställen (restauranger/caféer) utspridda på Vemdalsskalet, i Björnrike och i Klövsjö/Storhogna. Varje restaurang som deltar i evenemanget har satt ihop en specialkomponerad 2-rättersmeny som bara kommer finnas under dessa dagar. Priset är kraftigt reducerat för att fler ska kunna njuta av riktigt bra mat under sin fjällsemester.

- Vi har många dedikerade mathantverkare och kockar i Vemdalen och det här är ett sätt som vi arbetar tillsammans för att lyfta smakupplevelser som en del av helhetsupplevelsen när man åker till fjällen. Det säger Marcus Ståhl, vd Destination Vemdalen som tillsammans med lokala restauranger och mathantverkare arrangerar ”Smaka på Vemdalen”.

För mer information:

Anders Lundqvist, Destinationschef SkiStar Vemdalen Tel. +46 70 235 68 09

Om "Smaka på Vemdalen": Marcus Ståhl, VD Destination Vemdalen. Telefon: 070-825 25 44marcus@vemdalen.se

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.