Sälen öppnar nu på fredag med 40 cm natursnö

Nu på fredag, 28 oktober, öppnar SkiStar i Sälen sin första backe för säsongen. Vinterns premiäråk sker i delar av Stora Backen i Tandådalen. För att fira premiäröppningen bjuder Tandådalen på gratis skidåkning under hela helgen. – Det här är ett av de tidigaste öppningsdatum som vi har haft i Sälen. Jag kan inte minnas när vi senast fick så mycket snö på så kort tid redan i oktober, säger Jonas Mareniusson, destinationschef, SkiStar Sälen. Under fredagen öppnar Barnliften i Tandådalen med tillhörande nedfart och öppettiderna är fredag-söndag kl. 09.00-15.30. Lindvallen beräknas öppna i mitten av november och Vemdalen till Alla Helgona-helgen. Högupplösta dagsaktuella bilder från Sälen finns att ladda ner på www.skistar.com/salen/pressrum För dagsaktuell information om snöläget: www.skistar.com/salen eller ring 0280- 880 50. För vidare information, kontakta: Jonas Mareniusson, Destinationschef Sälen. Tel. 0280-860 40, mobil 070-658 60 4Stefan Atterlid, anläggningschef Tandådalen/Hundfjället, SkiStar AB, Sälen, tel: 0280-860 68, mobil: 070-626 23 54 Caisa Reis, Informatör SkiStar Sälen, tel: 0280-880 67, mobil: 070- 312 75 94, e-post: caisa.reis@salen.com

SkiStar Pressjour (endast akuta frågor)

Presskontakt Öppen 2 dec 2024 t.o.m. 1 maj 2025 Övriga tider på året utanför kontorstid, vänligen kontakta SkiStars kundservice på 0771-84 00 00 +46 280 841 60