Sälens skidskola utökar utbudet

- Intresset för skidlektioner ökar kraftigt

Sälens skidskola lanserar nu halvdags skidlektioner för 7 till 10-åringar samt halvdagslektioner för skidskolegruppen Hopp & Park för 10 till 12-åringar under sportlovsveckorna 7 till 9.

Under sportlovsveckorna har besökare i Sälen möjlighet att ta halvdagslektioner som tillägg till kortare lektioner på en timme. Det nya utbudet innefattar 7 till 10-åringar i fortsättningsgrupperna Glidare, Svängare och Fräsare samt skidskolegruppen Hopp & Park för 10 till 12-åringar.

- Fördelen med att ha halvdagarslektioner under fem dagar är att du får en mycket effektiv inlärningskurva. Våra skidgäster ställer höga krav på sig själv och på skidskolan. På en vecka vill man se stora förbättringar för skidåkning. Med våra nya halvdagskurser kommer gästen garanterat att se stor skillnad på hur bra man åker efter en vecka, säger Björn Rinstad, Skidskolechef Skistar Sälen.

Skidskolan i Sälen har under det senaste året märkt en starkt ökande efterfrågan på skidlektioner. Hittills i år har man ökat försäljningen för skidskolan med 10 procent jämfört med förra året som var ett rekordår.

- Intresset för att ta skidlektioner ökar kraftigt. Våra kundundersökningar visar att de gäster som väljer att gå i skidskolan blir nöjdare med sin semester. Det tycker vi är roligt eftersom det är vår ambition att gästerna ska få minnesvärda upplevelser i fjällen, Björn Rinstad vidare.

Fakta om skidskolan i Sälen:

• Skidskolan i Sälen har årligen cirka 50 000 elever och är en av de största i världen
  • Skidskolan erbjuder lektioner för alla – från nybörjare till proffs
  • En så kallad nybörjargaranti för vuxna innebär att man garanterar att gästen ska kunna lära sig att svänga och stanna på ett kontrollerat sätt i grön skidterräng. Garantin innebär att Skidskolan erbjuder ytterligare lektioner så länge gästen inte kan utföra svängar och stopp.

Prislista skidskolan:

Halvdagslektioner måndag till fredag – 1720 kronor

Privatlektion två timmar – 940 kronor
Grupplektioner, 80 minuter, måndag till fredag – från 850 kronor

För ytterligare information kontakta:

Linda Morell, Marknads- och Försäljningschef, SkiStar Sälen

Mobil: 076 - 118 60 02

E-post: linda.morell@salen.com

Björn Rinstad, Ansvarig gästservice/skidskola, SkiStar Sälen

Mobil: 070 - 312 72 56

E-post: bjorn.rinstad@salen.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 29% och totalt i Skandinavien 41%. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.