Skidpremiär i Vemdalen

Skidpremiär i Vemdalen

I helgen är det säsongspremiär i Vemdalen. Vemdalsskalet och Klövsjö öppnar med bland annat sina två 6-stols expressliftar. Totalt är det åtta backar öppna i helgen.

- Det är fantastiskt roligt att vi kan öppna med så många backar och erbjuda så mycket bra skidåkning redan nu. Jag tror att det är många som, precis som jag, är sugna på att ge sig ut och ta årets första åk, säger Torgny Svensson, destinationsansvarig SkiStar Vemdalen.

Fredagen den 13 november klockan 9.00 öppnar 6-stolsliften Pass Express och Persbacken på Vemdalsskalet samt Mellanliften och Turisten och Sör-, Barn- och Knatteliften med barnområdet.

På lördag den 14 november öppnar även Klövsjö med 6-stolsliften Klövsjö Express och Storslalombacken samt Skistar och Barnliften med tillhörande backar. Liftarna är öppna mellan 9.00-15.00.

Snötillverkningen och övriga förberedelser i Björnrike har också gått bra och där öppnar man nästa fredag den 20 november.

Vemdalsskalets längdspår på 10 km och Klövsjö/Storhognas spår på 8 km är körda med pistmaskin och är välpreparerade. Det finns även kortare slingor som är preparerade.

Under premiärhelgen kommer dagkortpriset för vuxen att vara 100 kronor och för ungdom
8-15 år 80 kronor. Barn mellan 0-7 år som bär hjälm åker gratis. Om man inte har Skipasskort tillkommer 45:- per SkiPass. SkiPass - dag liksom säsong finns att köpa i Gästservice på Vemdalsskalet och i Klövsjö. Familjer som köper säsongspass kan använda våra familjerabatter.

På skistar.com läggs information ut löpande om vilka backar som öppnar. Där kan man också läsa om öppna nedfarter efter helgen.

För ytterligare information:

Torgny Svensson, destinationsansvarig, SkiStar Vemdalen. Mail: torgny@vemdalen.com mobil 070-620 44 84 Malin Häggblad, informationsansvarig, SkiStar Vemdalen. Mail: malin@vemdalen.com mobil 070-208 60 62

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 51%, i Norge 29% och totalt i Skandinavien 41%. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

Presskontakt +46 10 810 96 26