Skistar.com vinnare - kategori turism - i IDG´s årliga tävling Topp100

I den återkommande tävlingen ”Topp100 - Sveriges finaste utmärkelse för sajter och tjänster på internet”, står SkiStar som vinnare i kategorin ”turism”. SkiStar omnämns i motiveringen ha gjort en imponerande satsning på både sajt och app under 2018. Skistar.com ger mycket fjällkänsla och har uppdaterats med ett köpflöde som är anpassat efter besökaren. Här är det enkelt att planera och boka upp allting för den kommande skidsemestern med vännerna eller familjen.

- Det är oerhört kul att uppmärksammas för det hårda arbete vårt team har gjort under 2018 för att förbättra kundens resa i våra digitala kanaler. Just enkelhet för kunden var vårt mål och det här är ett kvitto på att vi lyckats, säger Mathias Lindström Försäljnings- och marknadsdirektör på SkiStar.

Utvecklingen av SkiStars App har gjort det enklare för gästen som är på plats på skidorterna. Motiveringen från juryn låter: ”Väl på plats på skidorten tar Skistar-appen över kontakten med kunderna – och kanske är det här som vi i juryn blir som mest imponerade. I appen hittar vi all information som behövs under dagen i backen; från live väderinformation från egna väderstationer, information om öppna backar och liftar i det aktuella området så väl som aktuell information om lokala aktiviteter och restauranger.

- Vi har integrerat MySkiStar i appen också och det har varit väldigt lyckosamt. Fler än 850 000 personer är registerade i MySkiStar och kan ta del av sin personliga åkstatistik från skiddagen, få erbjudanden och mycket mer, avslutar Mathias.

Så här omnämns MySkiStar i motiveringen ”Nu går det även att skapa en egen profil i appen där man kan tracka sina egna åk i backen och jämföra med både vänner och andra åkare. Att lägga till ett tävlingsmoment är något som antagligen triggar både stora och små. SkiStar har lyckats skapa en app som perfekt kompletterar och förhöjer upplevelsen på skidsemestern. Denna förening mellan online och offline, sajt och app, är vad som placerar dem högst upp på listan i sin kategori år!”.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.