SkiStar Sälen: Stjärnglans under Sälen Winter Games

SkiStar Sälen: Stjärnglans under Sälen Winter Games

Sälen Winter Games, 10-13 april, är SkiStar Sälens största event för vintern. Det blir fyra dagar med mycket stjärnglans i bland annat Ski Funtastic´s slalomtävling, Swedish Snowboard Series och Swedish Slopestyle Tour. Både damernas och herrarnas alpina landslag finns på plats liksom Snowboardslandslaget.

Jessica Lindell-Vikarby, Maria Pietilä Holmner och Kajsa Kling är bara några av alla i damernas alpina landslag som kommer till Lindvallen för att tävla i den årliga slalomtävlingen Ski Funtastic. Hela herrlandslaget med bland andra André Myhrer, Hans Olsson, Jens Byggmark och Mattias Hargin kommer också att vara på plats.

Äntligen är det dags för Sälen Winter Games som är den perfekta avslutningen på tävlingssäsongen. Ser fram emot att spana in alla unga blivande stjärnor och tävla tillsammans på samma arena. Och såklart njuta av härlig skidåkning och förhoppningsvis lite vårsol.” säger Maria Pietilä Holmner.

Finalen av Swedish Snowboard Series sker i Pink Park och med i tävlingen finns många kända namn. Sven Thorgren, med en fjärde plats i OS som senaste merit, är laddad;

Det ska bli roligt att komma till Lindvallen för avslutningen av Swedish Snowboard Series. Jag hoppas att det kommer många kids och snowboardåkare så att det blir ett grymt pepp”.

Ski Funtastic som tidigare var en enskild tävling ingår nu i ett betydligt större event som fått namnet Sälen Winter Games. Evenemanget består av flera olika arenor i Lindvallen:

- Ski Funtastic (världens största slalomtävling där ungdomar tävlar sida vid sida med alpina stjärnor)
- Valles Vinterspel (prova-på-banor i speedski, puckelpist, ski-cross och slalom för alla barn)
- Swedish Snowboard Series och Swedish Slopestyle Tour i Pink Park
- ArlaParallellen (parallellslalomtävling för alla gäster)

Utöver detta finns ett stort eventområde vid Experium med artistuppträdanden, försäljning av skidprodukter, skidtest och afterski.

Det här är vårt i särklass största event och en riktig skidfest för alla som älskar skidåkning. Sälen Winter Games är en mix av flera olika discipliner vilket ger en bra bredd för alla typer av skidåkare. Tanken är att inspirera våra gäster till att utvecklas vidare som skidåkare”, säger Fredrik Rydén, marknads- och eventansvarig för SkiStar Sälen.

Läs mer om Sälen Winter Games på skistar.com >>

För ytterligare information:
Fredrik Rydén, marknad- & eventansvarig SkiStar Sälen
Mail: fredrik.ryden@skistar.com

Kort om Sälen:
Sälenfjällen är norra Europas största alpina skidområde och barnens mecka. På de alpina resmålen Lindvallen, Högfjället, Tandådalen och Hundfjället finns sammanlagt 117 nedfarter och 99 liftar, varav 13 rullband. Resmålen har en tydlig familjeinriktning med många barn- och äventyrsområden, roliga parker och varierande skidåkning för såväl nybörjare som erfarna skidåkare. Upplevelsevärlden Experium i Lindvallen är ett populärt komplement till skidåkningen för att göra skidsemestern fulländad.

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. Marknadsandelen är i Sverige 49 %, i Norge 28 % och totalt i Skandinavien 39 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

SkiStar Pressjour (endast akuta frågor)

Presskontakt Öppen 2 dec 2024 t.o.m. 1 maj 2025 Övriga tider på året utanför kontorstid, vänligen kontakta SkiStars kundservice på 0771-84 00 00 +46 280 841 60