Slopestylekonkurranse i nye Hemsedalparken 4. desember

Slopestylekonkurranse i nye Hemsedalparken 4. desember

Til helgen er det igjen klart for den populære slopestylekonkurransen for barn og unge i Hemsedal Skisenter. I år arranger konkurransen under nytt navn – Hemsedal Junior Park Attack – men med samme konsept som tidligere år.

Etter 3 år under navnet Blåparken Open endrer den populære slopestylekonkurransen navn til Hemsedal Junior Park Attack. Bakgrunnen for navneendringen er at arenaen for konkurransen flyttes fra Blåparken og opp i den nye Hemsedalparken. Konkurransen Blåparken Open gjør come back den 15. januar, men med nytt konsept når det dukes for ski- og boardercrosskonkurranse i den nye minicrossløypa.

Hemsedal Junior Park Attack er en slopestyle konkurranse for unge ski- og snowboardkjørere i alderen 6-15 år. Deltakerne er delt inn i 9 forskjellige klasser, og de åtte beste kjørerne fra hver klasse går videre til finalen for å kjempe om pallplasseringene. Konkurransen er ikke bare en begivenhet som trekker unge ski- og snowboardkjørere, men også en spennende og publikumsvennlig konkurranse.

Konkurransen foregår lørdag 4. desember, og er som vanlig lagt til samme helg som skitesthelga og kick off i barneområdet.  Konkurransen er åpen for jenter og gutter i alderen 6-15 år, og vi lover god stemning og flott ski og snowboardkjøring av våre unge talenter. Den nye Hemsedalparken ligger mellom Såhaugen og Hemsedalløypa, med start ca 500 meter nedenfor avstigning Hollvin Express.

Program:
09.00-10.30       REGISTRERING for alle deltakere i nye Hemsedalsparken
09.00-10.30       Trening i nye Hemsedalsparken
10.45                Løpermøte på start
11.00                START/ Kvalifikasjon (jam format)
12.30                Grilling
13.00                FINALE (head to head)
Premieutdeling rett etter finalen.

Klasser
6-9 år: Ski og snowboard, jenter og gutter
10-12 år: Ski og snowboard, jenter og gutter
13-15 år: Ski og snowboard, jenter, gutter

Påmeldning
Påmeldningen er i gang på www.skistar.com/hemsedal med frist onsdag 1. desember. For de som ikke rakk påmeldingen online, blir det også mulig å melde seg på i parken den 4. desember frem til klokka 10.30. Maks 70 plasser. Deltageravgift er kr 50,- per person, og betales kontant ved registreringen i den nye Hemsedalparken.

Mer informasjon & kontakt
Mer informasjon og påmelding finner du på www.skistar.com/hemsedal
Eventansvarlig: Frida Klang, frida.klang@skistar.com