Snøproduksjonen er i gang i Hemsedal

Snøproduksjonen er i gang i Hemsedal

Endelig har kulda kommet og snøkanonene i Hemsedal går for fullt. Kapasitet på snøproduksjon er forbedret og sesongstarten 5. november er godt innen rekkevidde.

Hemsedal Skisenter har produsert snø i en uke og det ligger nå snø deler av Hemsedalløypa, Hamaren, Fjellheisen og i barneområdet. Snøproduksjonen er en uke forsinket i forhold til i fjor, men vi ligger likevel svært godt an til sesongstart den 5. november. Produksjonskapasiteten er forbedret med 25 % i forhold til i fjor. En ny pumpestasjon sørger for mer vann inn i snøkanonsystemet, og en del snøproduksjonstårn er byttet ut med nye og mer effektive typer. Hemsedal Skisenter produserer derfor nå mer snø i flere bakker på samme tid, og vil bruke kortere tid på snøleggingen.

Hemsedal Skisenter åpner 5. november, og fra og med 19. november er det snøgaranti i skianlegget. Dette betyr at hvis det er mindre enn 650 høydemeter og 5 km med skikjøring i Hemsedal Skisenter får gjestene tilbake innbetalt beløp for overnatting og skipass om de ikke ønsker å benytte seg av oppholdet.

Det blir også tidlig sesongstart i parkene. Hemsedalsparken er flyttet og har fått ny trase mellom Såhaugen og Hemsedalløypa. Den nye Hemsedalparken åpner senest helga 4-5. desember, og målet er å ha alle parkene åpne til juleferien starter.

Hemsedal Skisenter holder åpent hver dag fra sesongåpning og frem til sesongslutt 1. mai 2011.

SkiStar Pressjour (endast akuta frågor)

Presskontakt +46 10 810 96 26