Vy över Stockholm. Fri för publicering.

Svemester i storstan – Hammarbybacken öppnar för aktiviteter

Onsdagen den 24 juni öppnar Hammarbybacken för sommaren. Liften är öppen för downhill-cykling onsdagar och lördagar. Det finns många möjligheter till fysisk aktivitet på och runt Hammarbybacken för den som söker en aktiv livsstil på hemmaplan.

-Under våren har Hammarbybacken varit ett välbesökt utflyktsmål för olika former av löpning och raska promenader. Nu öppnar vi för fler aktiviteter bl. a downhill-cykling mitt i storstan. Vi har också bra terräng för XC-cykling och alla former av löpning samt fina möjligheter att ta en tur med kajak eller kanot precis i närheten, säger Stefan Sjöstrand, VD på SkiStar.

Öppning lift/down hill

Onsdag 24 juni

Öppet onsdagar kl.17-21 samt lördagar kl.11-15

Cykeluthyrningen i Hammarbybacken har downhill- och cross countrycyklar samt finns även cykelinstruktör att boka.

Stockholm Outdoor hub (uthyrning av kajak, XC-cyklar samt fysiocenter): öppet kl.10-16 alla dagar i veckan

Öppningsfakta sommar SkiStars svenska fjällorter

Åre – öppnar liftar och bike park den 26 juni.

Sälen – öppnar liften Gustav Express i Lindvallen den 3 juli för vandring, löpning och XC-cykling.

Vemdalen – liften Hovde Express vid Vemdalsskalet är öppen från 22 juli och håller öppet onsdag till lördag v.30-32.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 30 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i två segment; Drift av skidanläggningar och Fastighetsutveckling & exploatering.

Presskontakt PR Chef SkiStar AB +46 76 11 860 02

Presskontakt +46 280 841 60