A-post, B-post, reklam och tidningar. Nytt avtal säkrar postgången kommande år!

Med start den 13 oktober trädde SKL Kommentus Inköpscentrals (SKI) nya avtal för åtta av tolv områden inom postförmedling i kraft. Detta säkerställer våra kommuner och landstings behov
av posttjänster under kommande år.

Den stora vinningen för de som ansluter sig till ramavtalet är administrativ eftersom området är komplicerat och kräver omfattande research.

- Att göra egna upphandlingar på detta område är tidsödande. Vi har upphandlat ett bra avtal för alla parter,som vi tror kommer vara till stor nytta för Sveriges kommuner och landsting, säger
Peo Bengtsson, ansvarig projektledare på SKI.

För mer information, kontakta:
Conny Callin, Marknadschef SKI, telefon 070-536 38 14
Peo Bengtsson, Projektledare, telefon 08-709 59 10