Elevdatorer och surfplattor från SKI snart möjligt

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2012 15:02 CEST

SKL Kommentus Inköpscentral (SKI) kan nu erbjuda ett ramavtal inom området elevdatorer och surfplattor till landets kommuner, landsting och regioner med tillhörande bolag.

I upphandlingen ingår en heltäckande lösning av elevdatorer och surfplattor inklusive tjänsten pedagogiskt lärande. I det pedagogiska lärandet inkluderas införandestöd, utbildning av elever och pedagoger, möjlighet till utökad support med mera.

Att ligga i framkant och hänga med i den tekniska utvecklingen är viktigt för barn och ungdomars utveckling i skolor och gymnasium. Varje elev och pedagog ges nu möjligheten att utrustas med en bärbar dator eller surfplatta inklusive nödvändiga programvaror.

SKL:s utbildningsberedning samt en referensgrupp från IT-avdelningar i några av landets kommuner har varit med i arbetet med upphandlingen.

För mer information, kontakta:

Petra Edenfeldt, Ansvarig upphandlingskonsult, SKI
petra.edenfeldt@sklkommentus.se