Gott kaffe, värmande te och uppfriskande vatten

SKL Kommentus Inköpscentrals nya ramavtal, Dryckesautomater 2013, ger möjlighet att avropa från ett brett sortiment av dryckesautomater inom följande kategorier:

· Kaffeautomater inklusive kaffe, te och övriga tillbehör

· Kaffeautomater

·Vattenautomater

Avrop av Dryckesautomater inklusive kaffe, te och övriga tillbehör sker genom förnyad konkurrensutsättning vid avrop för 200 000 SEK och däröver medan avrop därunder sker genom
rangordning. Avrop på övriga delar sker genom rangordning.

För de avrop som görs med förnyad konkurrensutsättning kan avropande upphandlande myndighet/enhet välja att genomföra smaktest och välja ut den eller de drycker som passar dem bäst.

- Vi är glada att äntligen kunna lansera detta avtal, säger ansvarig upphandlingskonsult Martina Weische. Mycket arbete ligger bakom det som nu är ett väldigt bra avtal med stora valmöjligheter och n bra prisbild. Och så har vi ju smaktestet som en extra och lite rolig knorr.

För mer information: Martina Weische, ansvarigupphandlingskonsult, telefon: 040-661 62 11.