Heltäckande ramavtal för Kontorsmaterial till bra pris

SKL Kommentus Inköpscentrals (SKI) upphandling av Kontorsmaterial för kommuner, landsting och regioner är nu klar. Ramavtal har tecknats med Staples Sweden AB för alla geografiska regioner i Sverige.

Upphandlingen ger kommuner, landsting och regioner samt deras bolag möjlighet att avropa kontorsmaterial till låga priser och med en avsevärt bättre servicenivå än tidigare. Avtalet har ett standardsortiment med ca 300 artiklar som har speciellt låga nettopriser. Förutom detta erbjuder leverantören 72 % rabatt på övrigt sortiment av kontorsmaterial.

Kunder kan beställa produkter genom unika webbshopar vilket möjliggör enklare beställningsrutiner och bättre leveranssäkerhet.

Upphandlingen beräknades initialt omsluta ca 43 miljoner kronor per år. Då med de 66 upphandlande myndigheter/ enheter som visat intresse för ramavtalet innan upphandlingen påbörjades.

– Vi är glada att kunna erbjuda upphandlande myndigheter och enheter ett nytt ramavtal med låga priser och bra villkor, säger Peter Svenson, ansvarig upphandlingskonsult vid SKI. Förutom de 66 UM/UE som initialt visat intresse har många andra myndigheter hört av sig och vill börja avropa.

För mer information: Conny Callin, Marknadschef, telefon: 070-536 38 14, eller Peter Svensson, Ansvarig upphandlingskonsult, telefon 08-709 59 46.