SKL Kommentus Inköpscentral annonserar ny upphandling av elevdatorer inklusive pedagogiskt lärande

SKL Kommentus Inköpscentral (SKI) har annonserat en ny upphandling av elevdatorer med pedagogiskt lärande. ”Vi har arbetat in de synpunkter Förvaltningsdomstolen hade på den föregående upphandlingen och förutsätter nu att många och bra anbud inkommer”, säger Thomas Idermark, VD för SKI.

De avropsberättigade bedöms årligen upphandla för ca 300 miljoner kronor. Det pedagogiska innehållet bedöms fortfarande stå för en stor del av detta. Vi hoppas att ett nytt avtal kan vara på plats innan sommaren. Sista dag för anbudsinlämning är 10 maj 2012.

För mer information: Helena Rom, upphandlingschef, 072-734 2610.