Med Skoda Sverige ska Juniorkronorna gå mot guld i Junior-VM

Skoda Sverige sponsrar Tre Kronors juniorer inför stundande Junior-VM som spelas i Kanada mellan den 26 december – 5 januari. Satsningen är en utveckling av det samarbete Skoda Sverige idag har med Svenska Ishockeyförbundet.

Skoda Sverige fortsätter sin satsning inom svensk ishockey. I höstas tecknades ett 2 års avtal med Svenska Ishockeyförbundet och Tre Kronor och nu utvecklas detta samarbete ytterligare.

- Juniorspelarna är vår hockeyframtid och det är extra roligt att kunna hjälpa till och synas i samband med Junior-VM. Intresset för Junior-VM är större än någonsin och laget ser riktigt bra ut så potentialen är stor säger sponsringsansvarig på Skoda Sverige Henrik Svensson.

Skoda Sverige är en av huvudsponsorerna för juniorkronorna under Junior-VM och kommer att synas på ärmen på Tre Kronors dräkt.

Skoda Auto är huvudsponsor av ishockey-VM 2010 (IIHF World Championship 2010) vilket är ett samarbeta som pågått under 13 år. Detta är det längsta sponsorskap som ett företag någonsin har stöttat ett världsmästerskap. Skoda Autos satsningen inom internationell ishockey har varit långsiktigt vilket har givit resultat då Skoda idag starkt förknippas med ishockey och ishockey-VM

- För oss var det naturligt att arbeta vidare på samma bana som våra huvudmän Skoda Auto. Sverige är ett hockeytokigt land och Tre Kronor är ett av de mest folkkära lagen som finns säger sponsringsansvarig Henrik Svensson Skoda Sverige.

Junior-VM (IIHF World U20 Championship 2010) startar den 26 december där Sverige ställs mot Tjeckien i första matchen. Svenskarnas VM-resa går att följa direkt i SVT24.

För ytterligare information kontakta Henrik Svensson pressansvarig Skoda Sverige, 08-553 865 17, 070 618 65 17, henrik.svensson@skoda.se.

Fabrikerna i Tjeckien och sex andra länder producerade sammanlagt 674 530 bilar under 2008. Företaget tillverkar för närvarande sina bilar i Tjeckien, Ukraina, Kazakstan, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, Indien och Kina. Med över 27 000 människor anställda över hela världen så planerar det dynamiskt växande märket att fortsätta öka sin försäljningsvolym.