Rallycrossmästaren satsar på Skoda Fabia

Toveks Racings rallycrosstjärna Lasse "Stinsen" Larsson, 38 år, blev i år svensk mästare före Kenneth Hansen och Per Eklund och kom på en meriterande femteplats i EM. Nu är planeringen i full gång inför nästa säsong - med en helt ny bil, Skoda Fabia! - Den här satsningen ser ruskigt bra ut, säger Lasse Larsson som byter ut sin Audi A4 mot Skoda Fabia. Den nya rallycrossbilen byggs i vinter av Toveks Racings fyra man starka mekanikerteam med Ingvar Gunnarsson i spetsen. Bilen byggs upp från grunden med bl a motor och hjulupphängning från den tidigare bilen. Skelettet är en Fabiakaross med delar från Fabia WRC. Skoda Fabia är en kompaktare och smidigare bil som kommer att gå snabbare i kurvor och svängar, vilket gör betydelsefulla tiondelar i jakten på EM-titeln. - Den nya satsningen ger mig en fin chans att försvara SM-segern och utmana Kenneth Hansen om 2004 års EM-titel, försäkrar Lasse. I mars ska bilen monteras ihop och sluttestas. Inför SM- och EM-starten får den nya bilen sitt elddop i tuffast tänkbara konkurrens, ett inbjudningslopp i Drammen den 8-9 maj med Europas snabbaste ekipage på startlinjen. Veckan därpå bär det av till Portugal och Frankrike för de första deltävlingarna i EM-serien, först Lousada i Portugal den 15-16 maj. Man kan följa bilens och teamets nya projekt på Toveks Racings hemsida http://www.toveksracing.se/ny-first.htm Född: 11/12 1965 Bor: Svenljung Familj Sambo Linda Flyckt, Linnéa 14 år och Robin 12år. Klubb: Skene MS Debut: Folkrace 1985 Rallycross sedan 1990 Team Toveks Racing AB Mer information från Tovek Racing: Lasse Larsson - allt om bilen 0706-52 12 69 Gregor Tovek - allt om ekonomi, sponsorer, PR och press 0705 13 10 29, 0320 20 94 63 Bilden: Skoda Fabia i Lasse Larssons kommande rallycrossversion Škoda Auto Sverige Rainer Jonsson, tel 08-553 866 28, 070-69 65 377 rainer.jonsson@skoda-auto.se http://www.skoda-auto.se