Rymlig, smart och lyxigare än någonsin: Nya ŠKODA KODIAQ L&K

Exklusiva detaljer, lyxigare framtoning och snyggare än någonsin – men självklart lika smart som alltid. På bilsalongen i Genève premiärvisas succésuven ŠKODA KODIAQ i sin nya toppversion L&K.

Uppkallade efter företagets grundare Laurin och Klement är L&K-versionerna de mest exklusiva och bekväma versionerna av ŠKODAs modeller. Och med premiär på internationella bilsalongen i Genève i mars månad gör nya KODIAQ L&K entré i den exklusiva klubben. Kromad grill, 19-tums aluminiumfälgar och omarbetad bakre stötfångare är några av de förfinade detaljerna. Interiört bjuder KODIAQ L&K på läderklädsel som standard och interiörpanel i svart pianolack. I standardutrustningen ingår också bland annat digital instrumentering.

Nya bensinmotorer gör entré
Nya KODIAQ L&K kommer dels att erbjudas med storsäljaren TDI190, en motor med 190 hästkrafter, fyrhjulsdrift och sjuväxlad DSG-växellåda som standard. Dessutom får nya KODIAQ L&K två nya bensinmotorer: 1.5 TSI med 150 hästkrafter och 2.0 TSI med 190 hästkrafter. Båda självklart standardutrustade med fyrhjulsdrift.
Samtliga motorer har partikelfilter och uppfyller den nya EU6AG-normen.

Utrymme, utstrålning och elegans
ŠKODA KODIAQ L&K har självklart alla de smarta och positiva egenskaperna som vanliga KODIAQ. Det vill säga rymlig kupé, upp till sju sittplatser och avancerade säkerhetssystem och smarta uppkopplade tjänster inom ŠKODA Connect. L&K-versionen får dessutom unika 19-tumsfälgar, en omarbetad grill och kromdetaljer som standard. Dessutom pryds de främre sidorna av ”Laurin & Klement”-emblem.

Interiört är KODIAQ L&K standardutrustad med uppvärmd ratt och läderklädsel. Instrumentpanelen pryds av panel i svart pianolack och i standardutrustningen ingår även eljusterbara stolar till både förare och passagerare, trezons klimatanläggning, Canton ljudsystem och infotainmentsystem med 8,0-tumsskärm.

Nya KODIAQ L&K blir tillgänglig för beställning i Sverige under slutet av 2018.