Skoda presenterar Tre Kronor-Edition – Tre Kronor OS-truppen

Idag presenterade Tre Kronor en bruttotrupp till OS i Sotji 2014. Samtidigt öppnar beställningarna för Skodas exklusiva Tre Kronor-Edition-bil.
- Äntligen kommer våra guldbilar ut på marknaden, en hyllning till vårt älskade Tre Kronor och bilar för de riktigt kräsna kunderna, förklarar Skodas sverigechef Hans Turemark.

I samma sekund som slutsignalen ljöd i Globen 19 maj togs beslutet. Skoda, med världens längsta sponsorskap av ett VM (21 år), skulle erbjuda en specialutrustad bilmodell för den svenska marknaden. Idag, när landslagsledningen kallade till presskonferens för att presentera truppen till OS 2014, öppnar också beställningssystemet valmöjligheten Tre Kronor-Edition. Det blev inte en bil utan två. Utrustningsnivån finns att välja till Skoda Superb Combi och Skoda Octavia Combi.

- Det här handlar om allt annat än snålt utrustade bilar. Att bli bäst i världen kostar, vi betalar inte med blod eller svett men med allt som kan tänkas behövas på en bil, säger Turemark och fortsätter:
- Tre Kronor-Edition har de senaste säkerhetssystemen i backlinjen, perfekt grepp i isen med fyrhjulsdriften och en högpresterande kedja i starka och bränsleeffektiva motorer. Bilarna är utrustade med de snyggaste fälgarna, fjärrstyrd motor- och kupévärmare och högsta möjliga specifikation vad gäller ljud- och infotainmentsystem.

Än så länge finns Skodas Tre Kronor-Edition i obegränsad upplaga. Octavia Combi kommer med en TDI-motor på 150 hästkrafter, två- eller fyrhjulsdrift och ett pris från 272 400 kronor. Superb Combi erbjuds med 170 hästkrafters TDI-motor, DSG-växellåda och fyrhjulsdrift. Pris från 309 900 kronor.

Detta ingår i Tre Kronor Edition:

SKODA Octavia Combi, TDI 150 4x4:
- Infotainment Navigation ”Columbus”
- Bi-Xenon med AFS, LED fram och bak
- Lane Assist
- Adaptive cruise control
- Front Assist
- Traffic Sign Reccognition
- Driving Mode Selection, körprofilsväljare (Eco, Sport, Normal, Individual),
- 17” lättmetallfälgar Demon
- 2-zons klimatanläggning
- Bluetooth handsfree
- 3-ekrad multifunktionsratt
- Läder/tygklädsel
- Färddator Maxi Dot med färgdisplay
- Parkeringssensorer fram och bak
- Uppvärmt baksäte
- Trötthetsvarnare

SKODA Superb Combi TDI 170 4x4 DSG - Infotainment Navigation ”Columbus”
- Bi-Xenon med AFS, LED fram och bak
- Webastovärmare med fjärrkontroll
- 17” lättmetallfälgar Twister
- 2-zons klimatanläggning
- Farthållare
- Parkeringsassistans
- Bluetooth handsfree
- 3-ekrad multifunktionsratt
- Läder alt. läder/alcantara
- Elstolar fram med minne
- Parkeringssensorer fram och bak
- Uppvärmt baksäte
- Trötthetsvarnare

För ytterligare information kontakta Mikael Sandberg pressansvarig Skoda Sverige, 08-120 811 12, 073-26 26 043, mikael.sandberg@skoda.se

Fabrikerna i Tjeckien och sex andra länder producerade 943 000 och sålde sammanlagt 939 200 bilar under 2012. Företaget tillverkar för närvarande sina bilar i Tjeckien, Ukraina, Kazakstan, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, Indien och Kina. Totalt har Skoda Auto över 25 500 anställda och finns representerade på över 100 marknader.

• skoda
  • skoda sverige