​Välkommen till presentation av Skogsindustriernas och Industriarbetsgivarnas första konjunkturrapport

Skogsindustrierna och Industriarbetsgivarnas presenterar sin första gemensamma konjunkturrapport. Fokus blir på utvecklingen för den svenska basindustrin – de branscher som medlemmarna tillhör.

Vid seminariet medverkar bland andra Mats Kinnwall, chefekonom för Industriarbetsgivarna och Skogsindustrierna samt Industriarbetsgivarnas vd, Per Hidesten.

Presentationen sker i samband med ett frukostseminarium för media.

Tid: torsdagen den 21 maj, klockan 9.00 till 10.00.

Plats: Industriarbetsgivarna, styrelserummet – Kungsträdgårdsgatan 10, Stockholm

Anmälan sker till Per Braconier, kommunikationschef, Industriarbetsgivarna

E-post: per.braconier@industriarbetsgivarna.se

Skogsindustrierna är massa-, och pappers- och den trämekaniska industrins bransch- och arbetsgivarorganisation. Arbetsgivarverksamheten bedrivs tillsammans med gruvsektorn och stål- och metallsektorerna inom organisationen Industriarbetsgivarna. Skogsindustrierna företräder ett 50-tal massa- och pappersbruk och cirka 115 sågverk samt ett antal företag med nära anknytning till massa-, pappers-, eller trävarutillverkning. Inom Skogsindustrierna ingår verksamheten Svenskt Trä. Skogsnäringen sysselsätter nära 60 000 personer och exporterade för 120 miljarder kronor (2013).