KUST Hotell & Spa rekryterar ny säljare

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2019 09:00 CEST

Andreas Eriksson rekryteras som säljare för KUST Hotell & Spa

Andreas Eriksson har rekryterats som ny säljare till KUST Hotell & Spa. Han kommer senast från Procurator AB där han verkade som distriktsansvarig säljare. Han har över 15 års samlad erfarenhet av uppsökande försäljning och är nu nyfiken på hotellbranschen i allmänhet och KUST i synnerhet.

-Vi är oerhört glada över att Andreas har anslutit till vårt team. Vi vill växa och arbeta mer med uppsökande försäljning och Andreas tidigare erfarenheter är en nyckel i denna satsning, säger Carina Wiklund, hotellchef på KUST Hotell & Spa.

Hotellet ligger i centrala Piteå och är en av norrlandskustens högsta byggnader, 53 meter och 14 våningar. Konceptet är inspirerat av Piteälvens resa från fjäll till kust - och återkommer i både design, interiör, dofter och smaker.

– Det känns fantastiskt roligt att få bli en del av KUST Hotell & Spa. Jag tror att jag kommer att bidra med proaktivitet i försäljningen. Vi hoppas kunna vidga vyerna och nå nya marknader för att befästa KUST Hotell & Spa på kartan, säger Andreas Eriksson.

KUST Hotell & Spa har sedan det öppnades för snart tre år sedan vunnit ett flertal priser både nationellt och internationellt, bl a vinst i World Luxury Hotel Awards, Lovedbyguests award från Hotels.com, samt silver i Svenska Designpriset.

-Vi har höga ambitioner för service och värdskap och målet är att vara en reseanledning i absolut världsklass, avlutar Carina Wiklund.

Kommentarer (0)

Kommentera