Carina Wiklund hotellchef, Christina Skoog vd och ägare

​KUST Hotell & Spa vinner två priser på World Luxury Hotel Awards

KUST Hotell & Spa i Piteå har utsetts till norra Europas bästa nya hotell och norra Europas bästa boutiquehotell, av den ansedda organisationen World Luxury Hotel Awards. Priset delades ut under lördagskvällen på en gala i St Moritz.

”Vi är otroligt stolta och rörda och vill rikta ett stort tack till vår fantastiska personal, våra underbara gäster och samarbetspartners som har gjort detta möjligt” säger Christina Skoog, vd och ägare KUST Hotell & Spa.

Designhotellet invigdes juli 2016 och har sedan dess hyllats med både nationella priser och hög gästnöjdhet.

”Mottagandet har hittills varit fantastiskt. Kombinationen av en stark identitet med rötterna i regionen, och den personliga atmosfären som vi erbjuder tror jag har en stor del i att vi är så omtyckta av våra gäster” säger Carina Wiklund, hotellchef.

Hotellkonceptet är inspirerat av Piteälvens resa från fjäll till kust - och återkommer i både design, interiör, dofter och smaker.

”Vi har sedan idén först föddes om att bygga ett nytt hotell, haft en vision om att skapa en ny reseanledning som sätter både Piteå och regionen på kartan. Nu vet vi att det håller och tar oss till toppskiktet även i Europa” avslutar Christina Skoog.

KUST Hotell & Spa, norra Sveriges nya designhotell, ligger i centrala Piteå. Byggnaden är en av Norrlandskustens högsta, 53 meter och 14 våningar. Hotellet rymmer 97 hotellrum, konferensavdelning, festvåning, spa med pool och bastu på taket, Restaurang Tage och skybar. Under 2017 har hotellet bl a vunnit Årets Miljöpris på Betonggalan, Stora Byggpriset i Norrbotten, Årets innovativa besöksanledning i Piteå, silver och brons i Svenska Designpriset samt nominerats nationellt för Årets Bygge.