Skrotfrag inleder samarbete med Mynewsdesk

Skrotfrag AB har tecknat ett ettårigt avtal med Mynewsdesk. Bolagets mål är att med hjälp av Mynewsdesk plattform nå ut till en bredare målgrupp och opinionsbilda i frågor gällande miljö och hållbarhet.

- Med hjälp av Mynewsdesk kommer vi få helt nya möjligheter att nå ut. Vi har många viktiga frågor att prata om och Mynewsdesk ser till att materialet hamnar hos rätt intressenter. Som bolag har vi mycket kunskap som skulle kunna bidra till en bättre miljö och nu ser vi till att den kunskapen når ut i samhället. Det ska bli både roligt och spännande att bli mer aktiva i kommunikationen, säger Paul Johansson, kommunikationsansvarig på Skrotfrag.

• Miljö, energi

Vår drivkraft är att vara bäst på fragmentering. Detta inkluderar minimal miljöpåverkan och därigenom maximal återvinning av restprodukterna från fragmenteringsprocessen.

Skrotfrag har 20 filialer i södra och mellersta Sverige som tar emot, fragmenterar och återvinner skrot. Vi tar hand om allt ifrån bilar och tunga fordon till vitvaror och elektronik.Våra tre fragmenteringsanläggningar är alla miljöcertifierade enligt ISO 14001. Förutom detta arbetar vi vidare med flera andra återvinningsprojekt, till exempel ytterligare återvinning av avfallsfraktionen samt rening av glykol.

Paul Johansson