SkyltSpektrum AB expanderar: Vi söker en Key Account Manager

SkyltSpektrum erbjuder dig

SkyltSpektrum erbjuder dig en kreativ och positiv arbetsmiljö med högt i tak och mycket skratt. Vår arbetsplats genomsyras av kundfokus, professionalism och kvalitet. Du kommer att få arbeta i en stark företagskultur, med stort driv med ordning och reda. Ingen dag kommer att vara den andra lik, vilket ger dig chansen att hela tiden lära dig nya saker och utvecklas. Du får arbeta på en fantastisk arbetsplats med ambitiösa och engagerade kollegor som inspirerar och driver dig framåt. Hos oss delar vi styrka, support och energi. För rätt person finns stora möjligheter till utveckling och stor chans till att snabbt avancera inom företaget.

SkyltSpektrum är väldigt stolta över våra Key Account Managers som verkar i en hårt konkurrensutsatt bransch men har en fantastisk förmåga att göra det lilla extra som gör hela skillnaden för våra kunder. Därför söker vi dig som vill framåt och som alltid vill lite mer.

Vi söker

En affärsmässig Key Account Manager som är mål- och resultatinriktat och vill vara med och vidareutveckla företaget. Som Key Account Manager på SkyltSpektrum kommer du att få arbeta självständigt med befintliga kunder och skapa långsiktiga affärsrelationer. Du arbetar kontinuerligt med att följa upp och utvärdera dina projekt. Rollen som Key Account Manager innebär ett högt tempo och möjlighet att samarbeta med många olika företag i olika branscher.

I arbetet ingår att skapa kundnöjdhet samt bidra till nya kundkontakter. Du ska fånga upp kunders och marknadens behov och erbjuda bästa möjliga service. Du är inte vara rädd för att ta egna nya kontakter.

Som Key Account Manager ansvarar du också för att utveckla och skapa leverantörsrelationer samt på ett effektivt sätt projektleda dina uppdrag. Du har ett eget budgetansvar för befintliga och prospektkunder. Nyckeln till framgång är att hålla hög aktivitet samt att effektivt och smidigt samarbeta med andra avdelningar inom organisationen.

Din personlighet

För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du har viljan att lyckas, har en stor portion affärsmannaskap samt att du brinner för att leverera lösningar med hög kvalité och med bästa möjliga service. Din drivkraft är att arbeta med budgetmål, planering struktur. Du tycker om nya utmaningar och är en stark kommunikatör på olika nivåer i ett företag.
Du har stort kundfokus och gillar att skapa och utveckla kundrelationer. Som person är du resultatinriktad, du drivs av att nå uppsatta försäljningsmål samtidigt som du är en initiativtagande och proaktiv projektledare.

För att lyckas i rollen krävs det att du klarar av att arbeta självständigt. Du är utåtriktad, relationsskapande och du inger förtroende samt är lyhörd inför kundens behov. Du är van vid att jobba långsiktigt med fokus på att utveckla kundrelationer och skapa bra samarbeten med leverantörer. Vi ser att du är orädd för att ta nya kundkontakter.
Precis som vi trivs du med att arbeta i ett öppet klimat med stort eget ansvar. Du har ett tydligt engagemang för ditt arbete, har lätt för att samarbeta med andra och har ett ödmjukt och professionellt förhållningssätt gentemot kunder och kollegor.

Kompetens

• Eftergymnasial utbildning inom marknad eller försäljning
  • 3 år arbetslivserfarenhet, erfarenhet av skyltbranschen är meriterande
  • Erfarenhet av projektledning med goda försäljningsresultat
  • Du talar och skriver flytande svenska
  • Du talar och skriver flytande affärsengelska
  • Tyska är meriterande
  • Erfarenhet av CRM-system och SPCS
  • God datorvana MS-Office, Outlook mm.
  • Körkort B

Villkor

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning
Plats: Norrköping
Lön: Enligt överenskommelse

Sök tjänsten enbart genom mail till info@skyltspektrum.se

Vi undanber kontakt av annonssäljare då vi redan gjort våra val av annonskanaler.

• vi söker
  • expanderar