Nyhet -

SkyltSpektrum underlättar för kedje- och franchiseföretag att arbeta med en svensk skyltleverantör i Tyskland

SkyltSpektrum är flexibla och anpassar sig efter sina kunders behov. Det är en av orsakerna till att företaget har momsregistrerat sig i Tyskland. Den största fördelen för SkyltSpektrums kunder som bedriver sin verksamhet i Tyskland är mindre administrationsarbete.

Genom en momsregistrering i Tyskland kan SkyltSpektrum underlätta för kunder att arbeta med en svensk skyltleverantör i Tyskland. SkyltSpektrum har skylttillverkning i både Sverige och i övriga EU. En av tillverkarna befinner sig i Tyskland och därför har nu SkyltSpektrum underlättat för sina kunder att hantera momsadministrationen, genom att själva momsregistrera sig i Tyskland. Detta innebär att det är enkelt för kunder som har sina verksamheter/butiker i Tyskland att arbeta med en svensk skyltleverantör. Inget krångel med momsen, det sköter SkyltSpektrum.

Utan tyskt momsregistreringsnummer hade SkyltSpektrum behövt skicka alla producerade skyltar från den tyska skylttillverkaren först till Sverige och sen tillbaka till sina kunder i Tyskland. Detta skulle innebära kostnader för kunderna i form av transportkostnader. Genom momsregistreringen i Tyskland behövs inte denna onödiga kostnad, utan skyltarna skickas direkt från SkyltSpektrums tyska skylttillverkare till kundens verksamhet/butik.

En annan viktigt aspekt i valet att momsregistrera sig i Tyskland har varit miljöpåverkan. Den onödiga transporten till Sverige och tillbaka till Tyskland skapar en hel del negativ miljöpåverkan. Genom momsregistreringen visar SkyltSpektrum hur deras verksamhet genomsyras av miljöhänsyn. De skapar en lönsam och hållbar utveckling genom att värna om miljön.

SkyltSpektrums momsregistrering underlättar för kunder att arbeta med en svensk skyltleverantör i Tyskland.

• skyltleverantör i tyskland
  • momsregistrering i tyskland