SkyltSpektrum AB certifierat enligt ISO 9001 och ISO 14001

- För oss betyder certifieringen väldigt mycket. Nu kommer vi att kunna fokusera ännu mer på våra kunder och vi kan kvalitetssäkra kundernas produkter, leveranser, montering och service, säger SkyltSpektrums vd Conny Johansson.

Kvalitets- och certifieringsarbetet har genomförts för att kontinuerligt utveckla, säkerställa och effektivisera rutiner och processer i hela företagets verksamhet.

- Miljöarbetet är mycket viktigt för oss på SkyltSpektrum, säger Conny Johansson vidare. Vi arbetar med att informera och hjälpa våra kunder att bli mer energismarta. Det finns väldigt mycket pengar att spara för kunderna om man tänker energismart, t ex. om man väljer att byta ut lysrören i sina befintliga skyltar till LED-lysdioder. Samtidigt som man sparar pengar hjälper man till att värna om miljön.

”SkyltSpektrum har på ett föredömligt sätt involverat samtliga medarbetarna i arbetet med sitt ledningssystem. Detta, tillsammans med kundfokus och ledningens engagemang, kommer att bidra till ett ledningssystem som skapar värde och som kontinuerligt förbättras.”
Stefan Nygren, lead auditor, Intertek Certification AB

Om Intertek

Intertek är en ledande global leverantör av lösningar för produktsäkerhet och kvalitet som arbetar med en mängd olika branscher. Företaget finns över hela världen med över 1 000 laboratorier och kontor och 30 000 medarbetare i fler än 100 länder. Tack vare den globala såväl som lokala närvaron kan Intertek bistå sina kunder i allt från granskning och inspektion till provning, kvalitetssäkring och certifiering och ge dem ett snabbt och smidigt marknadstillträde.

• kvalitet
  • processledning
  • miljöcertifiering
  • kvalitetscertifiering
  • ljusskyltar
  • skyltar
  • iso
  • intertek

Om SkyltSpektrum

SkyltSpektrum har sedan starten 2006 växt till en av Sveriges största leverantör av fasad-/ljusskyltar, profilering och säljstärkande inredningsprodukter. Organisationen är inte bara rikstäckande utan förser kunder över hela Norden och stora delar av Europa med skylt- och profilprodukter, montering och service. SkyltSpektrum erbjuder produkter och tjänster av hög kvalitet, med tillgång till hela kedjan av varor och tjänster inom skyltning, design, bygglovsärenden, tillverkning, montage och service.
För ytterligare information: www.skyltspektrum.se

Conny Johansson