Skyltspektrum stödjer organisationen Maskrosbarn

Skyltspektrum stödjer den ideella organisationen Maskrosbarn genom att bidra med fasadskyltar på Primusgatan, Essingeleden.

Conny Johansson, VD på Skyltspektrum, säger:

- Skyltspektrum värdesätter socialt ansvar och stödjer Maskrosbarn i deras arbete att förbättra villkoren för utsatta ungdomar. Vi hoppas att vårt samarbete med Maskrosbarn innebär att Maskrosbarn kan ge barnen stöd i att förändra sina liv.

Fakta:
Maskrosbarn är en ideell och rikstäckande organisation som stödjer ungdomar som har föräldrar som missbrukar eller har en psykisk sjukdom. Verksamheten innefattar bl.a. läger, olika former av stöd, föreläsningar och tjänster för offentlig sektor.

Deras vision är att verka för att ge ungdomar som växer upp med psykiskt sjuka och/eller missbrukande föräldrar förutsättningar att bryta sitt sociala arv och växa upp till att bli välmående vuxna med meningsfulla relationer och en meningsfull sysselsättning.

Maskrosbarn grundades 2005 av Therése Eriksson och Denise Madsen.För mer information om Maskrosbarn besök www.maskrosbarn.org

För presskontakt i andra ärenden, kontakta Conny Johansson, grundare Skyltspektrum, 0734-34 57 21 eller conny.johansson@skyltspektrum.se.

• maskrosbarn

Om SkyltSpektrum

Skyltspektrum är en av branschens ledande leverantörer av fasad- och ljusskyltar, profilering och säljförstärkande inredningsprodukter. Företaget grundades 2006 och huvudkontoret finns i Norrköping. Vi servar kedje- och franchiseföretag över hela världen med allt från serviceavtal till design, omprofilering, bygglovshantering, lagerhållning, montage och konvertering till LED.

För ytterligare information om oss, besök www.skyltspektrum.se