Citystäder - från Amsterdam till New York

Letar du efter det perfekta cityresmålet? Boka ett billigt flyg till någon av dessa städer för en fantastisk och innehållsrik storstadssemester!

Amsterdam
Även om många reser till Amsterdam för att njuta av mer eller mindre förbjudna nöjen, finns det mycket annat än coffee shops och det kända red light district att upptäcka i Nederländernas största stad. Amsterdam är en sofistikerad destination med gallerier, konsertlokaler och museer i världsklass, för att inte tala om den vackra arkitekturen och det otroliga kanalsystemet. Förälskade par kan njuta av en romantisk kvällspromenad längs kanalerna, lyssna på den levande musiken som spelas överallt i områdena kring Rembrantsplein och Leidseplein, och till glädje för jazzfanz har Amsterdam flera utmärkta jazzklubbar.

Dublin
Den gröna öns huvudstad Dublin är en levande stad med mycket att bidra till en lyckad citysemester. Flyg till Dublin avgår från nästan alla större städer i Europa, tack vare att det irländska flygbolaget Ryanair har sin huvudsakliga bas här. Den kanske mest kända av Dublins attraktioner är The Guinness Storehouse. Fans av Irlands mest kända export kan ta en rundtur och titta på ölbryggningen, historien bakom varumärket och några av de mycket omtyckta marknadsföringskampanjerna. Efter att du har fått din gratispint Guinness i Gravity bar (som är Irlands högst belägna!), kan du fortsätta över till Temple Bar-området för en dos av irländskt "craic".

Paris
Den franska huvudstaden är den perfekta platsen för en romantisk citysemester; här finns det massor att göra för att uppvakta din andra hälft. Till att börja med är de klassiska sevärdheterna i staden - Eiffeltornet, Triumfbågen och Notre Dame – värda ett besök. För konstälskare är Louvren ett måste med mer än 35 000 konstverk; allt från romerska fornlämningar till egyptiska underligheter. Museets utställningar täcker en stor del av antikens historia och här finns också några av världens mest kända målningar, inklusive Da Vincis berömda Mona Lisa. Så om du verkligen vill imponera på din partner, flyg till Paris och förverkliga drömmen om en riktigt romantisk weekend.

New York
Oavsett om du reser hit för första eller femtionde gången, så finns det alltid något nytt att upptäcka eller göra i New York. Times Square, Frihetsgudinnan, Empire State Building och Metropolitan Museum of Art bör finnas med på din lista över vad du måste se. För en bildande stadspromenad kan Gotham Walking Tours erbjuda en inblick i New Yorks historia, arkitektur, mat och kultur; medan du går runt på Manhattans gator och pratar med en infödd New Yorker. De som anländer med flyg till New York kan välja mellan tre flygplatser, men det är JFK som är stadens främsta luftanläggning och även USA:s mest trafikerade flygplats.

London
Även om du måste betala för ditt flyg till London är en av fördelarna med den brittiska huvudstaden att nästan alla av de stora museerna här är gratis. Ett av de bästa och mest populära är Natural History Museum; förutom tusentals intressanta föremål från naturen, är även den imponerande romanskt inredda byggnaden som rymmer dem värd ett besök. Missa inte heller British Museum, som ställer ut över 7 miljoner olika objekt. Du kommer förmodligen inte att kunna se dem alla under bara ett besök!

Om Skyscanner:

Skyscanner är en flygsökmotor som söker igenom hundratals flygbolag och resebyråer för att hitta de absolut bästa tillgängliga flygpriserna i världen. Använd vårt smarta verktyg för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till.

Presskontakt:
Kristin Andersson