Slättö och MatHem.se inleder samarbete

Slättö och MatHem inleder ett samarbete för Slättös hyresgäster. Hyresgästerna kommer att erhålla erbjudanden, fria leveranser, inflyttningskassar samt kylt förvaringsutrymmen för matleveranser i entréer.

Som ett led i samarbetet kommer Slättö bygga kylrum i anslutningen till entréerna. Kylrummen möjliggör leverans från Mathem även på tider när hyresgästerna inte är hemma. Först ut i satsningen blir Slättös projekt på Öster Mälarstrand i Västerås. Slättö tilldelades två kvarter och kommer bygga ca 90 lägenheter med byggstart 2016. Inriktningen för Öster Mälarstrand är omfattande mobilitetslösningar och hållbart byggande.

Samarbetet med MatHem innebär att Slättö redan från start planerar in kylutrymmen där hyresgäster har möjlighet att få matvaror flexibelt levererade och förvarade utan att kylkedjan bryts.

– Vi är mycket tillfreds över samarbetet med MatHem. Det här är ett led i vår strävan att ge våra hyresgäster ett kvalitativt boende, förenklad vardag, samtidigt som det gynnar miljön. En stor anledning till varför man tar bilen till arbetet är för att handla på vägen hem. Med vårt samarbete med Mathem blir dessa resor onödiga eftersom matkassarna redan väntar på dig i kylrummet när du kommer hem, säger Henrik Nordlöf, vice vd för Slättö.

MatHem är Sveriges största matbutik på nätet och erbjuder både färdiga matkassar och lösplock av 10 000 varor. Leverans sker med egna bilar i en obruten kylkedja direkt hem till dörren.

– Vi är glada över samarbetet med Slättö. MatHems affärsidé är att förenkla människors vardag. Våra kunder spar cirka 4 timmar i veckan genom att handla mat på nätet. Att vi dessutom kan minska antalet bilresor och miljöpåverkan, ja det är något som våra kunder värdesätter högt, säger Dan Rexhammar, ansvarig för samarbeten på MatHem.

Magnus Edström (MP), ordförande i fastighetsnämnden kommenterar samarbetet:

– Det är ett bra initiativ att en fastighetsägare samverkar med tjänstesektorn för att göra livet enklare för hyresgästerna. I bästa fall kan det dessutom innebära en vinst för miljön.

Henrik Nordlöf, tel. mobil. 070 368 80 49eller E-post: henrik.nordlof@slattoforvaltning.se

Dan Rexhammar, tel. mobil. 0735 30 40 50 eller E-post: dan.rexhammar@mathem.se

För koordination: Mårten Granberg, tel. mobil. 070 764 01 00

Besök även: www.slattoforvaltning.se och www.mathem.se

Slättös affärsidé är att direktinvestera i nyproducerade hyresfastigheter i svenska tillväxtorter. Slättö äger per årsskiftet 2015/2016 nyproducerade hyresrätter och projekt som vid färdigställande uppgår till ett samlat värde om drygt 6 000 Mkr. Portföljen omsluter drygt 3 100 lägenheter uppgående till totalt knappt 180 000 kvm bostadsarea. Drygt 20 000 kvm är uthyrd under förvaltning, resterande del är under utveckling med färdigställande under 2016 och 2017. Slättö har en etablerad närvaro i kommunerna Karlstad, Knivsta, Linköping, Norrköping, Norrtälje, Stockholm, Umeå, Upplands-Bro, Västerås och Örebro.