Hotellfastighet i Norrköping säljs till fastighetsbolag

Portieren Norrköping AB som äger fastigheten som inhyser Best Western Princess Hotel säljer nu hotellfastigheten till Henry Ståhl Fastigheter AB. Hotellet blir kvar som hyresgäst då ett hyresavtal om 15 år har tecknats.

Försäljningen möjliggör en större upprustning av hotellet. Tillsammans kommer hyresvärd och hyresgäst att investera över 10 miljoner kronor i både fastighet och hotellverksamhet.  Fastigheten ska energi optimeras med ny värme och ventilation.  Utöver detta kommer stora investeringar göras i hotellprodukten. Exempelvis kommer ett nytt hotellgym med relax samt en mindre biosalong byggas.

Best Western Princess Hotel blir Henry Ståhl Fastigheter AB’s första hyresgäst som driver hotellverksamhet.

–Vår huvudsyssla är hotelldrift och en försäljning av fastigheten skapar utrymme för oss att förbättra vår produkt  i Norrköping säger Jonas Westring, VD på Best Western Princess Hotel samt delägare i Sleepingfox Hotel Group AB som i sin tur äger Portieren Norrköping AB.

Idag driver Sleepingfox Hotel Group AB tre hotell i Sverige, dessa orter är Stockholm, Sundsvall samt Norrköping.

Av Sleepingfox hotell är BEST WESTERN PLUS Sthlm Bromma ett nytt 4-stjärnigt hotell precis intill Bromma flygplats.BEST WESTERN Hotel Baltic i Sundsvall är ett 3-stjärnigt hotell centralt beläget i Sundsvalls gamla stenstad. BEST WESTERN Princess Hotel är ett 3-stjärningt hotell mitt i Norrköping city.