​Nytt Best Western hotell invigt mitt i Stockholm city

I slutet av förra veckan invigde Sleepingfox Hotel Group sitt nya hotell Best Western and hotel; en ny satsningen med 201 rum på Apelbergsgatan 40, ett stenkast från Hötorget.

Best Western and hotel har varit öppet för gäster sedan mitten av januari i år, i slutet av förra veckan hölls invigning av det nya hotellet i dagarna två.

Hotellkonceptet med mindre rum med stort fokus på kvalititet och funktion samt bästa cityläge har redan visat sig vara en stor succé. Vi har fått ett fantastiskt gensvar av gästerna som besökt hotellet, säger Lars-Jerker Molin, VD och delägare på Sleepingfox Hotel Group AB.

–Vi hade en stark tro på att många människor kan tänka sig att tumma lite på ytan på sitt hotellrum om inredningen fortfarande håller hög kvalitet samt att det finns andra gemensamma ytor att vistas på. Det känns som att vi gjorde rätt bedömning säger Jonas Westring, VD and hotel samt delägare av Sleepingfox Hotel Group AB.

Det nya hotellet har 201 rum, en restaurang, bar och en lounge samt ett fitness center.

Hotellrestaurangen, and restaurant and bar drivs av restaurangentrepenören Camilla Lundberg. Här serveras frukost, lunch och middag alla dagar i veckan.

Fastighetsägare till det nyöppnade hotellet är AFA Fastigheter.

För mer information kontakta:

Lars-Jerker Molin, VD, Sleepingfox Hotel Group AB Tel. 070-602 30 31, lars-jerker.molin@sleepingfox.se
Jonas Westring, VD, Best Western and hotel Tel. 070-266 87 27 jonas.westring@andhotel.se
Camilla Lundberg, Restaurangentrepenör, and restaurant Tel. 070-982 80 55 camilla@harmonyinvestgroup.se