Slopetrotter Skitours: Säsongens guideteam är på plats

Efter en stort tryck på ansökningar till att bli skidguide i Alperna har nu årets skidguider för Slopetrotter Skitours blivit anställda. De olika guideteamen för nu satta efter en lång urvalsprocess inkluderande hårda prövningar och lärofyllda utbildningar. Nu väntar en månad fylld med förberedelser på hemmaplan innan guiderna ska ner till Alperna och sen vidare till respektive destination.

Efter gruppintervjuer, enskilda intervjuer och en högintensiv kursvecka har säsongens skidguider för Slopetrotter Skitours samtliga destinationer blivit anställda. Svenskar, norrmän, danskar och finnar har nu blivit fördelade i allt från enmansteam till fasta team på upp till 13 personer. Fortfarande finns det möjlighet att bli anställd som högsäsongsguide eller så kallad veckoguide då det under högsäsongsveckorna är upp till 20 st skidguider på vissa destinationer nere i Alperna.

Med olika erfarenheter från tidigare yrken, utbildningar och intressen lägger företaget stor vikt på att sätta samma så bra team som möjligt. Slopetrotter vill därmed säkra att destinationerna står redo med actionsorienterade team som med hög service och stort skidåkarintresse ska ta emot gästerna nere i Alperna.

-I samband med företagets tillväxt kan vi i år presentera fler säsongsguider än någonsin till våra destinationer nere i Alperna. Det har varit riktigt kul att få möta så många kompetenta och drivna människor som alla har service och skidåkning som gemensam nämnare, säger Emelie Karlsson, guidechef för Slopetrotter Skitours. Vi ställer höga krav på våra skidguider och kan med flera utbildningstillfällen säkerställa att vi ger dem de bästa förutsättningarna för att kunna stärka Slopetrotter Skitours nere i Alperna, fortsätter Emelie.

Nu väntar en månad fylld med förberedelser i teamen på hemmaplan innan de igen samlas i Italien, Livigno, för att tillsammans finjustera förberedelserna inom teamen innan de ska ut på respektive destination. De är sedan på plats på sin hemmadestination i mitten av december för att göra sig redo för säsongsstart den 17 december.

• säsongsjobb
  • jobb
  • alperna
  • skidåkning
  • guider

Slopetrotter Skitours är en skandinavisk skidresearrangör som erbjuder skidresor till hela 24 destinationer i Alperna. När du reser på skidsemester med Slopetrotter Skitours kan du förvänta dig kvalitet, trygghet och professionalism. Vår mission är att erbjuda marknadens billigaste skidresor, samt att ge personlig service av högsta kvalité till våra gäster både innan, under och efter skidresan!

Slopetrotter Skitours erbjuder alpresor till Italien, Österrike och Frankrike där du på varje destination välkomnas av våra kvalificerade skidguider. Du hittar bland annat resor till alporter så som Livigno, Cervinia, St.Anton, Bad Gastein, Saalbach, Val Thorens, och Serre Chevalier.

Välkommen till de soliga bergstopparna i Alperna!