Idag släpps biljetterna till Smålands Kulturfestival - Smålands Turism AB

Camilla Thulin, Petter Berndalen, Rigmor Gustafsson och Johan Rabaeus är några av de kulturpersonligheter som gästar Småland i november när Smålands Kulturfestival har premiär och bjuder till fest för alla sinnen. Premiärårets kulturrutt, den 1-4 november 2012, sträcker sig från Gunillaberg i norr till Huseby bruk i söder. Här skapas unika samarbeten när konstformer möts och kulturen flyttar in i oväntade miljöer. Både Minoo Akhtarzand, landshövding i Jönköping och Kristina Alsér, landshövding i Kronoberg deltar och inviger var sin del av festivalen. Sångerskan Susanne Rydén är initiativtagare och konstnärlig ledare för satsningen, som avser att bli återkommande. Idag, 1 augusti, släpps biljetterna till alla evenemang. Ytterligare upplysningar Susanne Rydén 070-7166694 info@smalandskulturfestival.com

Smålands Turism - öppnar - utmanar - utvecklar - besöksnäringen i norra Småland, Jönköpings län