Attitydresan 2019 startar i Piteå den 5 februari

Nu lyfter vi småföretagaren!

Nu startar Attitydresan 2019 – en resa runt om i landet där vi i styrelsen möter småföretagare, politiker och tjänstemän på både små och stora orter.

-Vi gör nu en stor satsning från förbundet för att kunna vara nära verkligheten. Det personliga samtalet mellan människor kan aldrig kompenseras av sociala medier eller digitala myndighetskontakter, säger Ingrid Ohlsson, styrelseledamot i Småföretagarnas Riksförbund

-Genom att träffas i det goda samtalet och genom att lyfta berättelser från en småföretagares vardag vill vi öka förståelsen mellan makthavare och småföretagare vilket är till nytta för alla.

”Attitydresan” är en resa där styrelseledamöter i Småföretagarnas Riksförbund besöker både små och stora orter runt om i landet. 2018 besöktes Falkenberg, Mora, Luleå, Trelleborg och Stockholm. Attitydresan gav oss möjlighet att träffa många entusiastiska småföretagare och beslutsfattare i konstruktiva samtal vilket var mycket uppskattat av alla parter.

Vår ambition med resan är att småföretagare, politiker och tjänstemän får mötas. Vi tror att vi genom möten, berättelser från en Företagares Vardag och med det goda samtalet uppstår en ökad förståelse för varandra, till glädje och nytta för alla.

-Vanligtvis träffas vi i en lokal hos ett av våra medlemsföretag och samtalar över en kopp kaffe och en macka. Vi i styrelsen är stolta över att idag få representera ett stort antal småföretagare och det här är ett sätt för oss att få kunskap och att bidra till ett gott företagsklimat, säger Ingrid Ohlsson

Har ni frågor eller vill att vi besöker just er – kontakta Ingrid Ohlsson, projektledare för Attitydresan, eller Mats Eriksson, grundare av En Företagares Vardag.

Så, varmt välkommen på vår resa genom Sverige – fylld med berättelser från fantastiska småföretagare.

På bild

Ingrid Ohlsson – Styrelseledamot och projektansvarig för Attitydresan,