Charterexpansion från Smaland Airport

Smaland Airport får ytterligare en ny charterdestination under 2006. Det är Fritidsresor som utökar sin satsning med direktcharter till Lanzarote. Därmed kan Smaland Airport erbjuda det bredaste urvalet av vintercharter någonsin. Flygningarna till Lanzarote kommer att genomföras under perioden 27/10-15/12 med flygbolaget Air Europa. Sedan tidigare är det klart med två avresor till Phuket, Thailand. Dessutom fortsätter charterflygningarna till Hurghada och Gran Canaria. Till vintern 06/07 erbjuder Fritidsresor direktcharter från Smaland Airport till fyra resmål. Detta innebär en ökning av antalet resenärer med 100 procent från föregående vinter. –Efterfrågan har varit stark från Växjö och vi utökar därför charterprogrammet nästa vinter med ytterligare resmål. Utbudet från Växjö har tidigare varit begränsat till Gran Canaria, nu tror vi att många smålänningar är pigga på nya resmål, säger Christian Clemens Sverige-chef för Fritidsresor. Med nyheten Lanzarote börjar det nästan likna en luftbro från Småland till värmen. –Vi är mycket glada för att vi nu kan erbjuda smålänningarna ett stort utbud av destinationer under vinterhalvåret och välkomnar naturligtvis Fritidsresors initiativ säger Jan Fors, VD för Smaland Airport i en kommentar. Smaland Airport är nu en av landets största charterflygplatser tillägger Jan Fors. Charterprogram från Smaland Airport vintern 2006/2007 Hurghada tisdagar 16/1-20/2, Britannia (757) Gran Canaria onsdagar 18/10-11/4, Spanair (Airbus A320) Nyhet! Lanzarote fredagar 27/10-15/12, Air Europa (737- 800) Nyhet! Phuket fredagar två avgångar 15/11 och 30/3, MyTravel Airways (Airbus A330) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- För ytterligare upplysningar kontakta Fritidsresors informationsavdelning, Marie Malmros, tel: 08-720 74 79 eller 070-746 71 96 eller Jan Fors VD Smaland Airport 0705-75 85 10.