Druskininkai, nytt chartermål från Smaland Airport

Den nyöppnade flyglinjen mellan Smaland Airport i Växjö och Kaunas i Litauen börjar nu också att användas för charter. Det är Grand Tours som är först ut med att erbjuda resor till Druskininkai som är Litauens äldsta och mest framstående kurort. Lanseringen skedde under onsdagskvällen i samband med att Grand Tours firade sitt 20-års jubileum på Smaland Airport tillsammans med ett 70-tal särskilt inbjudna gäster. Resan till Litauen från Smaland Airport i Växjö sker med flygbolaget Stockholmsplanets SAAB 340 till Kaunas där reseledare tar emot och därefter väntar busstransfer på cirka två timmar till kurorten Druskininkai. Helen Zamore som är Grand Tours marknadschef beskrev bland annat hur den naturskönt belägna orten har blivit vida berömd för sitt hälsosamma mineralvatten och sin läkande lera. Dessa uråldriga naturtillgångar i kombination med nyttjandet av modern teknologi har medfört att Druskininkai rankats som en av världens bästa kurorter. Bland annat erbjuds behandlingar för rygg, hjärta och viktminskning. -Jag har förstått att det finns ett uppdämt behov av spa-resor till Baltikum säger Lars Håkansson som är nytillträdd VD för Smaland Airport. Att just Grand Tours är arrangör till resorna är extra roligt eftersom Smaland Airport sedan länge har ett samarbete med Fritidsresor som deläger Grand Tours, avslutar Lars Håkansson. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- För mer information kontakta: Helen Zamore, Grand Tours på telefon 0706-36 61 41 eller Lars Håkansson, Smaland Airport på telefon 0705-76 85 10