Lars Håkansson ny VD för Smaland Airport

Lars Håkansson från tv- och bredbandsoperatören Com Hem blir ny VD för Växjö Flygplats AB och VXO-Smaland Airport AB. Lars Håkansson, 35 år, tillträder den 1 februari 2007 tjänsten som VD för Växjö Flygplats och Smaland Airport. Hans uppgift blir att driva utvecklingen vidare av flygplatsen till ett starkt regionalt nav med ett rikt utbud av destinationer såväl inrikes som utrikes. Närmast kommer Lars Håkansson från tjänsten som Försäljningschef på Com Hems huvudkontor i Stockholm, där han varit sedan 2000. Under sin tid på Com Hem har han fördubblat omsättningen inom sitt försäljningsområde från 450 till 900 MSek. Dessförinnan arbetade han som Boknings- och incheckningschef på TT-Line i Trelleborg. I detta arbetet ingick mycket kontkater med resebranschens olika leverantörer. Lars Håkansson kommer till våren att flytta från Stockholm och bosätta sig i Växjö med sin familj. -Det blir ett mycket spännande uppdrag. Den förändring som flygbranschen befinner sig i tillsammans med Smaland Airports centrala läge i den expansiva region som hela Kronobergs län utgör är verkligen en stimulerande utmaning att ta tag i, säger Lars Håkansson. För ytterligare information, kontakta: Erling Persson, Styrelseordförande Smaland Airport, 0709-84 45 73 Lars Håkansson, 0734-39 06 29