Ryanair återupptar sin flyglinje mellan Växjö Småland Airport och Düsseldorf Weeze!

Ryanairs linje mellan Växjö och Düsseldorf finns nu till försäljning Inför vintern 2014/15

Ryanair, det europeiska lågprisflygbolaget bekräftar idag (12e maj) att flygrutten mellan Växjö och Düsseldorf Weeze återkommer till vintersäsongen 2014/15. Rutten kommer att börja trafikeras den 27 oktober i år och kommer då att avgå två gånger i veckan, på måndagar och fredagar. Biljetter finns redan nu till försäljning på www.ryanair.com.

Ryanairs försäljning- och marknadsansvariga Elina Hakkarainen säger:

”Ryanair är glada att kunna bekräfta att vår rutt från Växjö Småland Airport till Düsseldorf Weeze återkommer för vintersäsongen 2014/15. Biljetter finns redan nu till försäljning på www.ryanair.com. I år räknar Ryanair med att transportera upp till 35 000 passagerare från Växjö och samtidigt skapa 35 arbetstillfällen inom turistnäringen i regionen.

Svenska resenärer väljer redan Ryanair på grund av låga biljettpriser, ett brett utbud av flygrutter och en branschledande kundservice. Nu kan våra kunder också boka sina flygningar på vår förbättrade hemsida, ta med sig ytterligare en extra kabinväska, njuta av ”tysta flygningar”, få tilldelade sittplatser och använda personlig elektronisk utrustning under hela flygningen. Det gör Ryanair till det perfekta valet för familjer och vänner. Vi kommer dessutom snart att lansera en ny smartphone-app samt familje- och företagsprodukter, detta som en del av att Ryanair fortsätter att leverera så mycket mer än bara de lägsta priserna.”

För mer information, kontakta:

Elina Hakkarainen, Försäljnings- och marknadsansvarig Norden

Tfn: +353 1 945 17 66, Mobil: +46 733 384 346  hakkarainene@ryanair.com

• flyg
  • flyg småland
  • ny tjänst
  • ryanair
  • smaland airport
  • småland airport
  • ulf axelsson
  • växjö flygplats

Flygplatsen i Växjö, Småland Airport, ägs till 55 % av landstinget i Kronobergs län, 42 % av Växjö kommun samt 3 % av Alvesta kommun. Ägarnas målsättning är att tillhandahålla en god flyginfrastruktur i regionen till en låg kostnad.