Ryanair flyger till Alicante från Smaland Airport

Europas största lågprisbolag, Ryanair, öppnar en ny flyglinje till Alicante direkt från Smaland Airport i Växjö. Med 2 avgångar i veckan, måndagar och torsdagar, kan alla resesugna smålänningar nå Spanska solkusten för några hundralappar.

- I tider av lågkonjunktur och när många flygbolag har det tufft är det extra roligt att kunna erbjuda fler destinationer till Växjöborna. Vi tror att Alicante kommer att tilltala en mycket stor publik i hela sydöstra Sverige. Att det dessutom blir till Ryanairs garanterat lägsta priser gör ju inte saken sämre, säger Erik Elmsäter, Marknadschef för Ryanair i Norden.

- För flygplatsen är det en mycket viktig satsning som visar att det inte var en tillfällighet att Ryanair valde att satsa på Växjö för 2 år sedan. Att vi nu har två linjer visar att det finns en potential i regionen och att det finns alla förutsättningar att få ännu fler linjer i framtiden. Jag tror dessutom att Alicante är ett perfekt resmål för att positionera Smaland Airport på hemmamarknaden, säger Lars Håkansson, VD på Smaland Airport.

Biljetterna finns bokningsbara på Ryanairs hemsida fr o m imorgon och kommer att kosta 314 kr för en enkel resa inklusive skatter och avgifter.

För mer information kontakta: Erik Elmsäter, 0733384346 eller Lars Håkansson, 0705768510.

• ny tjänst