SAS förstärker trafiken vid Smaland Airport

SAS som trafikerar Smaland Airport - Stockholm Arlanda med 5 turer varje vardag samt en tur på söndagar kommer att förstärka trafiken där det tidigare har varit platsbrist. Fr.o.m. den 16/11 sätter företaget in en Boeing 737 jetmaskin på torsdag eftermiddag från Stockholm vilket innebär nästan dubbelt så många säten på den avgången. I samband med denna justering kommer den nya avgångstiden från Arlanda på torsdagar att vara 18.25 med ankomst till Växjö 19.15. - Det är vår ambition att tillgodose regionens behov av flyg och kapacitet vid de tidpunkter det behövs samtidigt som vi vill minimera antalet tomma stolar där det inte behövs säger Peter Nilsson som är ansvarig för SAS inrikestrafik. Då maskinen vänder åter mot Arlanda innebär detta också att vi kan öka antalet lågprisbiljetter mot Stockholm tillägger han. - Vi uppskattar att SAS är lyhörda för regionens behov och välkomnar initiativet. SAS visar med detta på en flexibilitet som vi tror gynnar såväl dem, som resenärerna säger Olle Fält, affärsutvecklare på Smaland Airport. ----------------------------------------------------------------- För mer information ring: SAS pressjour på tel. 08-7973330 eller Peter Nilsson, ansvarig för SAS inrikestrafik på tel. 0709 - 97 4566 eller Olle Fält, Affärsutvecklare Smaland Airport på 0706-75 85 04

• Kronoberg