Ladda Refill 2.0 lanserad för iOS och Android

Tillsammans med Telia har Smart Refill lanserat en ny Ladda Refill-applikation som är anpassad för både iPhone och iPad. Ambitionen är att skapa en enkel och snygg applikation med fokus på användarupplevelsen. Kontantkortsmarknaden och dess utbud har genomgått stora förändringar den senaste tiden och nu ligger fokus snarare på produkter än på traditionella kronor-laddningar. Därför är enkelheten extra viktig.

- Utvecklingen på marknaden har lett till en komplexare produktportfölj och vi ser ett ökat behov att på ett enkelt sätt förklara produkterna och dess värde på ett bra sätt för slutkunden, säger Emelie Sträng, Key Account Manager på Smart Refill.

David Johansson, business owner på TeliaSonera, är stolt över den nya appen. – Inte nog med att vi tillsammans med Smart Refill lanserar marknadens snyggaste kontantkortsapplikation – vi har även förbättrat vår automatiska laddning. Det innebär att kunden kan sätta upp en månatlig laddning som debiteras det anslutna betalkortet. Ett abonnemang utan bindningstid, i likhet med Spotify och Netflix. Detta tror vi är framtiden även för Telia Refill.

Måndagen den 14:e april kan kunderna ladda ner den nya versionen från AppStore. Inom kort kommer även Ladda Refill 2.0 för Android