Smart Refill utökar samarbete med 3 Sverige

Smart Refill har utvecklat en webbtjänst som ger 3s abonnemangskunder fler sätt att ladda på mer data vid behov. När mängden surf som ingår i abonnemanget tar slut öppnas automatiskt en webbsida där kunden direkt kan fylla på data och betala med betalkort.

- Vi arbetar ständigt med att förbättra tillgängligheten av våra tjänster och vi ser en efterfrågan av alternativa betalsätt hos våra kunder. Nu kan våra företagskunder exempelvis köpa extra surf i Sverige eller utomlands utöver den surf som ingår från deras arbetsgivare, säger Per Schelin, chef för produkt och verksamhetsutveckling på 3 Sverige.

Smart Refill utvecklar sedan tidigare 3Fyll På för kunder med kontantkort eller kontant mobilt bredband, tillgänglig som laddningstjänst på 3s hemsida och som app för Android och iOS. I och med denna lansering utökas Smart Refills samarbete med 3 till att även omfatta abonnemangskunder.

- Vi har jobbat många år med kontantkortslösningar och därför är det extra kul att leverera tjänster för abonnemangskunder. Detta är en smidig och snabb lösning som stärker Smart Refills produktportfölj, säger Daniel Brühn, Key Account Manager på Smart Refill.