Smart Refill utvecklar ny app för anrik kinesisk bank

Helsingborgsföretaget Smart Refill har fått förtroendet att utveckla Pukii Bank, en bankapp som vänder sig till ungdomar i Taiwan. Appen syftar till att lära ungdomar vardagsekonomi.

Med appen, som nyligen lanserats, kan ungdomarna kan själva sätta ett sparmål och mikrospara för att nå sitt mål. När målet är uppnått kan de med ett vanligt bankkort använda pengarna på sparkontot.

Med appen kan både barnen och föräldrarna enkelt och överskådligt se hur mycket pengar som finns kvar på kontot och vad de använts till. Eftersom appen är kopplad till föräldrarnas mobila bank ger det föräldrarna kontrollen över barnens ekonomi genom att låsa eller släppa pengarna vid ett visst saldo eller tidpunkt.

• Vi ser en ökad efterfrågan på liknande mobila tjänster, där föräldrar, utan att förlora kontrollen, ger sina barn frihet under ansvar. Appen Pukki Bank är ett bevis på det. Appen ger ungdomarna en större frihet och samtidig insikt över sin ekonomi. Ungdomarna är bankens framtid och tekniken är en viktig faktor i det erbjudande till dessa ungdomar, säger David Nilsson, VD Smart Refill.
  • Smart Refill ger oss världsledande och kreativa tjänster. Det gör oss inte enbart till en kravställare utan att vi samtidigt kan ta del av Smart Refills existerande framgångsrika produkter. I detta case Pukii Bank ser vi att Smart Refills design och användareupplevelse kommer att skapa en helt ny atmosfär till våra kunder, säger Ben Yen, Manager of SCSB IT department.

Arbetet med Pukii Bank är en fortsättning på samarbetet mellan Smart Refill AB och Shanghai Commercial & Savings Bank Ltd.

Appen finns både för iOS- och Androidplattformar.

För mer information vänligen kontakta:

David Nilsson

VD Smart Refill

david.nilsson@smartrefill.se

Smart Refill utvecklar och driver smarta mobila tjänster som gör tillvaron lite enklare för alla människor. Vi är ett etablerat utvecklingsföretag med mycket höga krav på användarvänlighet och säkerhet som givetvis är certifierad enligt PCI Level 1. Det är bryggan mellan användbara lösningar och bättre affärer för våra kunder som vi på Smart Refill får att fungera. Oavsett om vi tar fram mobila tjänster för banker och mobiloperatörer eller för företag som vill bygga effektiva system för kundinformation. Några av våra kunder och samarbetspartners är Bring, Telia, Halebop, NetCom, Chess, Skandiabanken, Didner & Gerge, Sparbankernas Kort, SCSB och Aircel.