Smart Refill växer i Indien

Smart Refill har tecknat ett avtal med det indiska telekombolaget Videocon. Det blir den andra operatören i Indien som Helsingborgsföretaget levererar till. Videocon kommer att ta del av Smart Refills befintliga plattform och produkter för betal- och laddningstjänster.

I avtalet ingår att utveckla en webbapplikation för laddning av kontantkort som lanserades den 22 juni 2015. Smart Refill tar hand om hela utvecklingsprocessen från start till mål och det finns planer på att lägga till fler tjänster och plattformar framöver. Nytt för Smart Refill är att kunden, efter godkänd laddning av kontantkortet, får en elektronisk rabattkupong som kan användas för köp av olika erbjudanden från en lista direkt i mobilen.

- Indien är en perfekt marknad för Smart Refill, eftersom över 90 procent av mobilanvändandet här sker med kontantkort. Avtalet med Videocon blir ännu ett bevis på att vår portfölj med operatörstjänster kan appliceras globalt och anpassas efter lokala behov, säger Arif Hassan, Head of Business Development and Solutioning på Smart Refill i Indien.

- Att Videocon valde Smart Refill som leverantör är inget som överraskar oss, eftersom vi vet att vi ligger långt framme i våra tekniska och kreativa lösningar för laddningstjänster, säger David Nilsson, VD på Smart Refill. Avtalet är ett viktigt steg i vår satsning att växa på den gigantiska indiska marknaden, avslutar David Nilsson.