Storaffär för Smart Refill i Indien

Svenska Smart Refill utvecklar säker information och betaltjänster för mobiltelefoner och nyligen tecknade bolaget ett unikt avtal med Aircel i Indien. Det som Smart Refill skall leverera är en palett av olika tjänster, i första skedet är det en applikation som heter “Aircel Pocket Payment” som möjliggör både laddning av kontantkortet samt att kunna utföra diverse betaltjänster direkt med mobilen.

Aircel – En av Indiens mest snabbväxande mobiloperatör

Arircel har en tillväxt på upp mot två miljoner nya kunder per månad och har över 80 miljoner kunder.

I dag finns det över 800 miljoner mobilkunder i Indien och enligt prognoserna passerar man Kina år 2013 och blir då den största mobilmarknaden i världen. I Indien har 90 % kontantkort framför abonnemang. Avtalet med Aircel är vårt första steg in i Indien och det är en stor milstolpe för Smart Refill. Vi räknar med 1 miljon nya kunder första halvåret, säger David Nilsson, VD på Smart Refill.

Aircel leder den tekniska utvecklingen i Indien, exempel på detta är det 3G- nät som Ericson börjat installera, deras satsningar på smarta applikationer allt med syftet att kunna erbjuda sina kunder ett mervärde.

Att Aircel väljer Smart Refill för att möta konkurrensen på världens snabbast växande mobilmarknad ser vi som ett mycket gott betyg på våra tjänster och vårt företag. Det gör också att vi kan hålla farten uppe och Smart Refill planerar därför att anställa ett tiotal personer i Helsingborg under kommande månader. Den här affären blir startskottet för vår fortsatta expansion på andra globala tillväxtmarknader, säger David Nilsson, VD på Smart Refill.

Smart Refills tjänster

På den indiska marknaden skall Smart Refill leverera en profilerad Aircel-applikation till iPhone, Android, Blackberry och Java som gör det möjligt för kunderna att ladda sina kontantkort och tjänster där Smart Refill agerar E-commerce leverantör åt Aircel för mobila betaltjänster där allt görs direkt med mobilen

Tjänsten att ladda sitt kontantkort med mobilen på ett enkelt och säkert sätt används redan av bland andra Telia, Halebop, 3 och Tele2 ägda Parlino på den svenska marknaden. Abonnenten laddar ned en programvara och kopplar sitt bank- eller kreditkort till sin mobiltelefon. Därefter kan kontantkortet laddas med valfritt belopp var som helst i världen.

För mer information, vänligen kontakta:

David Nilsson, VD på Smart Refill

E-post: david.nilsson@smartrefill.

Smart Refill är ett expansivt företag som utvecklar mobila tjänster med inriktning mot säkra betal-, informationslösningar, mobiloperatörskoncept. Företaget är baserat i Sverige och har även ett helägt dotterbolag i Indien med marknadsledande kunder i framförallt Norden och Asien inom mobila banktjänster, telekom och reseföretag. Verksamheten fokuseras på skräddarsydda lösningar med en kombination av affärs-, teknikutveckling och säkerhet. Smart Refill är ett helägt dotterbolag till BGA Invest med Bengt Adolfsson. www.smartrefill.se