Christian Rudén går in i Smart Senior AB

Smart Senior AB har tecknat ett konsultavtal med Christian Rudén AB. Christian Rudén ska arbeta som konsult och rådgivare och ingå i styrelsen som styrelsens ordförande.

”Smart Senior har sedan starten 2010 haft en stark tillväxt. Med Christian i laget får vi ytterligare kompetens och nya resurser för att säkerställa fortsatt stark tillväxt, säger Mathias Lang, VD på Smart Senior”

Den stora målgruppen 55+ är trots sin köpkraft och sin livsstil eftersatt vad gäller riktade erbjudanden och förmåner. Smart Senior har byggt upp starka egna medier både digitalt och i pappersform där alla som vill öka sina intäkter i denna målgrupp har stora unika möjligheter som partners till Smart Senior. Dessutom har Smart Senior via Smart Seniorpanelen, Sveriges största panel och undersökningsforum med seniorer i fokus, börjat bygga en unik kunskap om Sveriges seniorer. Listan med partners växer stadigt och potentialen är mycket stor.

”Jag ser fram emot detta uppdrag med stor tillförsikt. Grundarna har gjort ett strålande arbete i uppstarten. Nu ska vi tillsammans ta bolaget till nästa nivå, säger Christian Rudén”

Christian Rudén har börjat sitt uppdrag nu i augusti. Uppdraget gäller tills vidare. Stockholm den 14 augusti 2013

Om Christian Rudén AB

Efter 27 år i mediabranschen på bolag som MailBus Gruppen (delägare), Vi i Villa, Reply Direct Marekting, Bonnier Responsmedier och nu senast VD på Bonnier Publications AB var det dags att göra något eget igen. Bolaget är helt nystartat och har i starten konsultuppdrag i tre bolag (Bonnier Publications AB, Hem & Villa HB, och nu Smart Senior AB. Bolaget ska bedriva konsultverksamhet inom affärsutveckling, försäljning, marknadsföring, inköp, ledarskap och med det förenlig verksamhet samt investeringsverksamhet i små och medelstora media-­‐ och tjänsteföretag.

• Ekonomi, finans

Smart Senior når över 650 000 pensionärer i Sverige och erbjuder en rak och enkel kanal in i Sveriges köpstarkaste målgrupp.