Smart Senior ger bort gratis marknadsföring till egenföretagare över 65 år.

Det finns över 91 000 personer över 65 år som idag driver en egen rörelse. Av dessa är det väldigt många som får sin huvudsakliga inkomst från just denna rörelse. Från 2008 till 2010 ökade antalet personer över 65 år som får sin huvudsakliga inkomst från en egen rörelse med 27%.

Smart Senior driver idag en kanal som riktar sig till 100% mot Sveriges seniorer. Via ett förmånskort till dryga 600 000 medlemmar marknadsförs erbjudanden och rabatter från företag runt om i Sverige. På sajten smartsenior.se vistas varje månad ca 50 000 seniorer och via Smart Seniors nyhetsbrev nås över 40 000 personer två gånger i månaden.

Smart Senior vill ge möjligheten till alla som är fyllda 65 år och driver eget att få lite hjälp i form av gratis marknadsföring. Driver du ett eget företag som vänder sig mot konsumtmarknaden och omsätter under 1 miljon kronor per år samt att du är fyllda 65 år så får du gratis marknadsföring hos Smart Senior.

"Det är alltid svårt i uppstartsfaser samt att det kan även vara svårt när man skall övergå från en hobbyverksamhet till att faktiskt tjäna pengar på det man gör. Här skulle vi vilja hjälpa med att öppna upp vår kanal för seniorer runt om i Sverige. Är du intresserad av att få gratis marknadsföring så hör du av dig till senior@smartsenior.se så bjuder vi på 12 månaders exponering på smartsenior.se. Förhoppningsvis kan vi hjälpa någon med att få ut sin produkt eller sitt erbjudande." Peter Antonsson, marknadsansvarig Smart Senior