Hövding 3 utlöser airbagen på 0.1 sekunder och skyddar huvudet om olyckan inträffar.

Med Hövding 3 blir världens säkraste cykelhjälm ännu bättre!

Den nya versionen av den svenska innovationen Hövding är här! Hövding 3 skyddar huvudet 8x bättre än en ordinär hjälm och har många nya smarta funktioner.

Hövdings inbyggda rörelsesensor registrerar dina rörelser 200 gånger i sekunden och via avancerade algoritmer känner den av när du hamnar i en olycka. Vid rörelseavvikelse från det normala cyklandet löser airbagen ut sig på 0.1 sekunder och skyddar både nacke, hjässa och panna.

Den nya Hövding 3 har ett nytt innovativt storlekssystem som gör att du själv kan justera storleken på kragen. Med en liten ratt på kragen tätar du åt eller vidgar kragen så att den passar bra även om du har en tjock sjal runt halsen.

Hövding 3 sitter bekvämare än de föregående modellerna då de hårda delarna har fått en ny design som gör att den vilar ergonomiskt i nacken. Kragen är även smalare och mer flexibel än tidigare modeller, då den numera är sydd i ett enda stycke.

Den nya On/Off-knappen gör att du enklare kommer ihåg att aktivera hjälmen när du ska cykla. Med det förbättrade batteriet får du nu ca 15 timmar aktivt cyklande och med de förbättrade högtalarna hör du enklare dess ljudsignaler i bullriga stadsmiljöer. Hövding 3 varnar exempelvis för lågt batteri från att det är 1 timmes batteritid kvar och därefter var femte minut.

Hövding 3 kan även paras ihop med din telefon genom Bluetooth. I den officiella Hövding-appen får du fler funktioner, snabbare service och kan uppdatera din Hövding när det släpps en ny mjukvara.

Läs mer om den nya Hövding 3 på SmartaSaker: