Med Scrubba är din smutstvätt ren igen på bara några minuter, var du än är!

Scrubba – den portabla tvättmaskinen!

Med den portabla tvättmaskinen Scrubba tvättar du enkelt dina kläder när du är på resande fot! Scrubba är en vattentät påse som viks ihop och är enkel att ha med i packningen. På bara ett par minuter är dina smutsiga kläder rena och fräscha igen.

På insidan av påsen har Scrubba en knottrig struktur som fungerar precis som en gammeldags tvättbräda som du gnuggar kläderna mot. Påsen fylls med smutstvätt, vatten och tvättmedel. Sedan stänger du det vattentäta låset, släpper ut överflödig luft och börjar knåda påsen. Genom det transparenta fönstret kan du se hur tvättmedlet löddrar och efter några minuter är tvätten redo att sköljas och hängas upp på tork.

Scrubba är utmärkt att ha med på resan, på campingen, segelbåten eller när du är ute och backpackar. Genom att alltid ha en tvättmaskin i packningen kan du spara plats genom att packa färre kläder. Scrubba kan dessutom användas som en hink eller torrpåse där du kan förvara vattenkänsliga prylar i på resan.

Idén till Scrubba kom från australiensaren Ash Newland när han 2010 reste världen runt för att bland annat bestiga Kilimanjaro. Ash ställdes inför utmaningen att packa lätt och samtidigt kunna tvätta de få ombyten han hade med sig. Ash fick då idén att kombinera den klassiska tvättbrädan med en vattentät påse och efter några prototyper blev den portabla tvättmaskinen Scrubba uppfunnen!

Företaget Scrubba stödjer flera internationella projekt som hjälper utsatta områden i världen att få tillgång till rent vatten. I dagsläget har de donerat pengar till olika vattenprojekt i Kenya, Bangladesh och Etiopien.

Scrubba finns i två storlekar som är enkla att ta med i packningen, Scrubba Wash Bag och Scrubba Mini.

Läs med om Scrubba på SmartaSaker:

Taggar

SmartaSaker säljer smarta, funktionella, finurliga, praktiska och innovativa prylar. Här hittar du smarta problemlösare och roliga presenter till dig själv och dina nära. En stor del av vårt sortiment är svenska innovationer så du kommer med all säkerhet att upptäcka många nya, unika och extra smarta prylar.